Renta rodzinna po 25 roku życia

• Autor wątku Autor wątku elmo88
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
E

elmo88

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
15
Witam!

Mam pytanie i wątpliwości na temat renty rodzinnej. Stan faktyczny wygląda tak: Rentę rodzinną pobieram mniej więcej od 3 lat. W lutym tego roku ukończyłem 25 lat. Jestem studentem ostatniego roku studiów magisterskich.

Pytanie: do kiedy będzie mi wypłacana renta rodzinna?

Zgodnie z ustawą o emeryturach: Jeżeli dziecko osiągnęło 25 lat życia, będąc na ostatnim roku studiów w szkole wyższej, prawo do renty rodzinnej przedłuża się do zakończenia tego roku studiów.

Co mam rozumieć przez "zakończenie tego roku studiów"?

- datę obrony (promotor planuje na czerwiec)
- datę sporządzenia dyplomu (też czerwiec, praktycznie kilka dni po obronie)
- datę odbioru dyplomu (i to już raczej zależy ode mnie)
- zakończenie roku akademickiego (30.09.2013r.)

Nadmienię, że w decyzji otrzymanej w listopadzie 2012 świadczenie przedłużone zostało do 30.09.2013 r.

Nie wiem co robić w takiej sytuacji. Promotor chce obrony przed wakacjami, a nawet jeżeli się uprę na wrzesień, to nie gwarantuje mi to obrony do końca września (niektórzy studenci ubiegłego roku nie obronili się do dziś).

Czyli urzędniczka z ZUS wprowadziła mnie w błąd twierdząc po konsultacji, że świadczenie bez względu na datę obrony wypłacane będzie do 30.09.2013 r.?:what:

Patrzę i nie widzę zbieżności, dlatego piszę w osobnym poście, gdyż każda sytuacja jest inna. Przekopałem różne fora i odpowiedzi w tej sprawie nie są jednoznaczne. Jednym ZUS każe zwracać świadczenie jako nienależne, innym wypłaca do końca września. Umówmy się, ja wole się obronić wcześniej, najlepiej w czerwcowym terminie.

Zastanawia mnie ten zapis "do zakończenia tego roku studiów". Ja nie wiem czy zakończenia tego roku przez studenta czy zakończenia tego roku studiów jako takiego dla całej uczelni).