renta rodzinna

• Autor wątku Autor wątku Spyrol
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
S

Spyrol

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
4
witam, mam następujące pytanie:
Jestem studentem pierwszego roku informatyki dziennej po pierwszym semestrze stwierdziłem, że wybranie tego kierunku w moim przypadku było straszną pomyłką chciałbym przerwać teraz naukę (lecz zacząć znowu od nowego semestru 2013/2014).

Legitymacje rencisty mam do października tego roku, zaświadczenie czy jestem studentem mam wystawione również do października, jak byłem w Zusie się pytać Kobieta powiedziała mi, że następny papier mam przynieść dopiero w październiku czy kontynuuje naukę lub zacząłem coś nowego. Tylko jak to jest z przerwaniem studiów i zaczęciem od nowego semestru?

Czy jak np. skreślą mnie z listy studentów na ten rok a zapiszę się do jakieś szkoły policealnej lub coś takiego i zaniosę znowu podanie, że się uczę to renta nie zostanie przerwana itp ?

dzięki za odpowiedź

Nie jestem prawnikiem, ale sama mam rentę i wiem, że jeżeli przerwiesz naukę i nie zaczniesz nic innego, ale nie poinformujesz o tym ZUSu to w przypadku kontroli może się okazać, że musisz zwrócić pieniądzę. Jeżeli jednak przerwiesz naukę na studiach, ale zaczniesz w szkole policealnej i doniesiesz oba zaświadczenia (o skreśleniu z listy i rozpoczęciu nauki w szkole policealnej) renta powinna zostać Ci przyznana, a będziesz miał wszystko w porządku w papierach. :) Ja tak właśnie zrobiłam i renta została mi przyznana na ten czas. Pozdrawiam :)