Rysunki celebrytów ze zdjęć paparazzi - cele niekomercyjne

• Autor wątku Autor wątku blackpdesign
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
B

blackpdesign

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
2
Witam!

Przeglądam od jakiegoś czasu to forum i niestety nie znalazłam podobnego wątku ani tematu, tak więc mam nadzieję na odpowiedź na nurtujące mnie pytania:

1. Jestem artystą grafikiem i w ramach niekomercyjnego projektu chciałabym stworzyć rysunki/grafiki amerykańskich celebrytów rysowane ze zdjęć zrobionych im przez paparazzi. Rysunki te nie byłyby jednak realistyczne 1:1, lecz raczej ekspresyjną interpretacją fotografii, ale twarz samego celebryty byłaby rozpoznawalna.

Kogo i czy wogle (bo w końcu jest to projekt artystyczny, niekomercyjny) mam prosić o zgodę na wykorzystywanie zdjęć i wizerunku?

1A. Rysunki te chciałabym potem zamieścić na własnej stronie internetowej jako część portfolio- czy byłoby to możliwe?

2. Jak sprawa by się miała z polskimi celebrytami, gdybym chciała ich też narysować?

3. Bardzo znany polski artysta Marcin Maciejowski od lat maluje i rysuje ze zdjęć z prasy, ze stopklatek z filmów i seriali i w dodatku sprzedaje swoje prace wykorzystujące wizerunek znanych polityków, aktorów - czy narusza on prawo autorskie?

blackpdesign napisał:
1. Jestem artystą grafikiem i w ramach niekomercyjnego projektu chciałabym stworzyć rysunki/grafiki amerykańskich celebrytów rysowane ze zdjęć zrobionych im przez paparazzi. Rysunki te nie byłyby jednak realistyczne 1:1, lecz raczej ekspresyjną interpretacją fotografii, ale twarz samego celebryty byłaby rozpoznawalna.

Kogo i czy w ogóle (bo w końcu jest to projekt artystyczny, niekomercyjny) mam prosić o zgodę na wykorzystywanie zdjęć i wizerunku?