Skarga

• Autor wątku Autor wątku bartsp
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
B

bartsp

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
8
Witam,
pytanie moje jest następujące. Do kogo mam złożyć skargę na urzędnika urzędu miejskiego?

Kpa: Skargi składa się do organów właściwych do ich rozpatrzenia, nie zaś załatwienia. Właściwość tych organów ustala się według treści skargi.

WIec jeżeli skarga dotyczy niepoinformowania o wyborze oferty, do składania których m.in. zostałem zaproszony, udzielenia niesatysfakcjonujących odpowiedzi na pismo do tego urzędnika skierowane i wteszcie brak odpowiedzi na kolejne pismo. Tak z grubsza wygląda treść skargi.
Starałem się dojśc do właściwości organu na podstawie art. 229 KPA ale nie jestem prawnikiem i nie wiele mi to mówi.

Skargę proszę skierować do Burmistrza.
Jeżeli natomiast organ, który otrzymał skargę, nie jest właściwy do jej rozpatrzenia, obowiązany jest niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie siedmiu dni, przekazać ją właściwemu organowi, zawiadamiając równocześnie o tym skarżącego, albo wskazać mu właściwy organ.

A co robić, jeśli organ (burmistrz) uzna, że jest organem niewłaściwym do rozpoatrzenia skargi i skieruje ją do roazpatrzenia innemu organowi mimo, że jest jak najbardziej właściwym?

Wtedy organ przesyła z powrotem skargę do burmistrza w terminie 7 dni. Jeżeli burmistrz dalej twierdzi, że to nie jego zadanie, to spór kompetencyjny rozstrzyga właściwy wspólny organ wyższego stopnia lub sąd administracyjny.

i o "drodze" swojej skargi jest Pan powiadamiany.