Spłacane zadośćuczynienie a komornik

• Autor wątku Autor wątku papa730
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
P

papa730

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
10
Witam serdecznie (użytkowników najlepszego forum w sieci :))

Mam okropną sytuację. W połowie czerwca dostałem wyrok w formie roku prac społecznych i 5000 złotych zadośćuczynienia.

Obecnie jeszcze jestem studentem, toteż, nie miałem żadnych większych pieniędzy. Znalazłem pracę w lipcu i od tego czasu regularnie spłacam zadośćuczynienia, każdego miesiąca wpłacałem ileś złotych.

Obecnie z tych 5 tyś zostało mi do zapłaty 2 tysiące. Jednak osoba pokrzywdzona okazała się do granic złośliwa, i skierowała sprawe do komornika.

Nie umiem sobie wyobrazić, że miałbym dodatkowo do zapłaty prawie tysiąc złotych z powodu jej złośliwości (koszty zastępstwa w egzekucji 450 zł i opłata egzekucyjna 370) Tak więc piszę do Was z pytaniem o pomoc, jak mogę odwołać się od przymusu spłacania reszty zadośćuczynienia poprzez ręce komornika?

Podsumuję jeszcze, że z 4 tyś wypłaty spłaciłem 3 tyś tej osobie...

Nie ma możliwości odwołania i nie ma do tego podstaw.

Dziękuję za odpowiedź.

Mam w takim razie pytanie, czy koszty w zastępstwie egzekucji wynoszące 450 złotych są właściwe? Byłem dzisiaj u doradcy prawnego i powiedział mi, że to za duża kwota, i powinna ona wynosić 225 złotych.

Dodatkowo komornik naliczył podatek wat do opłaty egzekucyjnej, a rzekomo Sąd Najwyższy wprowadził zasadę, mówiącą, że opłata egzekucyjna jest zwolniona z opodatkowania.

papa730 napisał:
Dziękuję za odpowiedź.

Mam w takim razie pytanie, czy koszty w zastępstwie egzekucji wynoszące 450 złotych są właściwe? Byłem dzisiaj u doradcy prawnego i powiedział mi, że to za duża kwota, i powinna ona wynosić 225 złotych.

Dodatkowo komornik naliczył podatek wat do opłaty egzekucyjnej, a rzekomo Sąd Najwyższy wprowadził zasadę, mówiącą, że opłata egzekucyjna jest zwolniona z opodatkowania.