Spór o sprzedany aparat

• Autor wątku Autor wątku maniusiek
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
M

maniusiek

Użytkownik
Odpowiedzi
53
Witam,

Jakiś czas temu chciałem sprzedać stary kolekcjonerski aparat, który leżał u mnie w domu nieużywany. Ponieważ sam nie znam się na aparatach, to poszedłem z nim do salonu aby wymienić baterię oraz film, przy okazji poprosiłem Pana by fachowym okiem ocenił czy aparat jest w pełni sprawny (z racji tego, że chciałem go sprzedać). Wszystko zostało wymienione, a sprzedawca w salonie powiedział, że aparat jest sprawny. Osobiście wiem również, że aparat był w bardzo dobrym stanie, nic w środku nie latało, nie trzeszczało, na nowym filmie zostały zrobione 2-3 zdjęcia próbne przez sprzedawcę w salonie.

Aparat wystawiłem na jednym z darmowych serwisów aukcyjnych jako osoba prywatna - było to miesiąc temu. Sprawdziłem pobieżnie ceny takich modeli i by szybciej go sprzedać zaniżyłem cenę, by była bardziej atrakcyjna. W ten sam dzień odezwało się kilka osób, jednak jedna z nich prosiła o natychmiastową rezerwację, gwarantując, że od razu przeleje pieniążki.

Na drugi dzień faktycznie przelew przyszedł, a w ciągu kilku następnych dni wysłałem aparat, prosząc o kontakt (był to stały telefoniczny kontakt) jak przesyłka dojdzie.

Po kilku dniach od wysyłki nagle odzywa się ktoś na portalu aukcyjnym (nie przez telefon z którym się kontaktowałem) oznajmiając mi, że aparat ma zepsuty obiektyw, nie znam się czy przekrzywiony, czy że coś tam lata. Jak się okazało, odezwał się do mnie brat osoby, której sprzedałem owy aparat.

Po kilku wymienionych wiadomościach napisałem, że sprzedawca w salonie stwierdził, że aparat jest sprawny, a ja osobiście nie wyczuwałem żadnego "latania" w aparacie. Przesyłka była solidnie i bezpiecznie zapakowana - co przyznał w wiadomościach brat kupującego. Mam pewność, że to brat, gdyż sam podał dane osoby, której wysłałem owy aparat.