Spóźnione podatki od kupna pojazdów

• Autor wątku Autor wątku Pellek
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
P

Pellek

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
3
Witam serdecznie.
Sprawa wyglada dość prosto natomiast nie wiem jak to załatwić.
Przeglądając ostatnio swoje dokumenty zdałem sobie sprawę ze nie opłaciłem podatku od kupna pojazdu z bardzo dużym opóźnieniem.
Samochód który jest zarejestrowany na ojca kupiony 09 kwietnia 2017r kwota 19tys zł
Motocykl którego jestem współwłaścicielem zakupiony 16 luty 2019r kwota 12tys zł

W jaki sposób mam teraz opłacić te podatki z taka zwłoka? Czy muszę doliczyć jakieś kary, ile one wynoszą, w jaki sposób złożyć i opłacić teraz te deklaracje za te pojazdy? Rozumiem ze ja mogę opłacić motocykl ale samochód już musi ojciec? Czy można to rozliczyć przez internet? Czy potrzebne są jakieś pisma? Przepraszam ale jestem zielony i nigdy nie miałem do czynienia z takimi sprawami wiec proszę o pomoc. Niedbalstwo kosztuje. Pozdrawiam.

Kupione na fakturę , czy na umowę kupna-sprzedaży?

Obydwa od prywatnych właściciele na umowy

Jeśli nie został zapłacony podatek PCC to teraz deklaracja+podatek+odsetki+ koniecznie czynny żal.

Deklaracja rozumiem sporządzenie pcc3 i pcc3a za te pojazdy przez internet, wyczytałem ze podatek mogę również zapłacić w czyimś imieniu jak np mojego ojca, odsetki jestem w stanie wyliczyć na ich stronie rZądowej i chce to doliczyć od razu do przelewów za każdy osobno podatek plus odsetki, a potwierdzenie przelewów dołączyć do czynnego żalu. Jest to moja pierwsza taka sytuacja. Gdzie zaadresować czynny żal w kopercie, bezpośrednio do urzędu skarbowego mojej okolicy czy naczelnika urzędu skarbowego mojej okolicy? To mój pierwszy taki przypadek i wolałbym nie być karany i nie mieć do czynienia z Urzędem Skarbowym, a moja wiedza na ten temat ma niecałe 24 godziny..
Dziękuje za odpowiedz