Sprawa alimentacyjna

• Autor wątku Autor wątku user801886
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
U

user801886

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
13
Dzień dobry,
W listopadzie zeszłego roku założyłem mamie sprawę w sądzie związku z podwyższeniem alimentów.
Jestem studentem studiów dziennych, a jednocześnie osobą z spektrum autyzmu.
Mama w sądzie wysyłając pisma przytacza wydarzenia sprzed półtora roku czy sprzed dwóch lat.
Te wydarzenia pamiętam, ale nie pamiętam szczegółów tych wydarzeń.
Co mówić gdy sąd mnie poprosi o wyjaśnienie jakiegoś wątku, gdy ogólnie go pamiętam, ale nie pamiętam pewnych szczegółów.
Nie chcę wyjść na kłamcę i oszusta. Jednak moja mama w sądzie manipuluje faktami, kłamie, zaś ja z racji swojego zaburzenia często się zawieszam czy łatwo mnie wyprowadzić z równowagi.
Swoją drogą czy spektrum autyzmu jest jakąś okolicznością łagodzącą dla mnie w trakcie rozprawy w sądzie?
Tata mówi, że kłamię mówiąc, iż nie pamiętam pewnych szczegółów, bo jako osoba z Zespołem Aspergera (obecnie całościowym zaburzeniem rozwoju) mam doskonałą pamięć. Tak mam dobrą pamięć, ale naprawdę pewne wątki mi już dawno umknęły.
Obecnie jestem tego świadomy, ale z racji zaburzenia mówię zbyt ogólnie.

michalk05 napisał:
Co mówić gdy sąd mnie poprosi o wyjaśnienie jakiegoś wątku, gdy ogólnie go pamiętam, ale nie pamiętam pewnych szczegółów.
Co mówić? Odpowiadać zgodnie z prawdą. Jeżeli Pan czegoś nie pamięta to trzeba to powiedzieć i nie wypełniać swojego zeznania przypuszczeniami.
michalk05 napisał:
Swoją drogą czy spektrum autyzmu jest jakąś okolicznością łagodzącą dla mnie w trakcie rozprawy w sądzie?
Osoby w spektrum także są zobowiązane do mówienia prawdy ale może to być okolicznością łagodzącą przy sprawie karnej z art. 233 k.k. tak co do sprawstwa jak i wymiaru kary.

Byrhtnoth napisał:
Co mówić? Odpowiadać zgodnie z prawdą. Jeżeli Pan czegoś nie pamięta to trzeba to powiedzieć i nie wypełniać swojego zeznania przypuszczeniami.