Sprawa rejestracji pojazdu

• Autor wątku Autor wątku olgawarszawa
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
O

olgawarszawa

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
4
Witam,
zauważyłam iż są tu udzielane konkretne porady prawne, nawet z przytaczaniem konkretnych przepisów, więc również chciała bym prosić o tego typu poradę.
Moja sytuacja jest następująca.Jestem Ukrainką, mam 20 lat, i od prawie 9 lat mieszkam w Polsce. Mam obywatelstwo ukraińskie, gdyż obecnie nie ma możliwości uzyskania podwójnego a tylko o polskie się nie ubiegałam.Skończyłam tu gimnazjum,szkołę średnią. Obecnie studiuję dziennie,na uniwersytecie w warszawie i pracuję na umowę o pracę. Mam kartę pobytu z zezwoleniem na zamieszkanie na czas oznaczony. Jestem tu z mamą, która jest w związku małżeńskim z Polakiem i ma zezwolenie na osiedlenie się.
Mam pytania natomiast związane z rejestracją samochodu, który niedługo mamy zamiar wraz z mamą kupić. Będzie to auto używane lecz kupione w Polsce. W związku z tym czy będzie możliwość zarejestrowania go w Polsce na mnie bądź na mamę? czy wymagane jest obywatelstwo polskie?jak to wygląda ze strony prawnej?proszę uprzejmie o radę, gdyż bardzo mi zależy na pomyślnym przebiegu tej sprawy. Z góry dziękuję.

Bez problemu mogą Panie kupić i zarejestrować auto w Warszawie. Wystarczy czasowy meldunek. Wydział Komunikacji rejestrujący pojazdy cudzoziemców kupione w Polsce znajduje się przy Placu Sokratesa Starynkiewicza 7/9. Tel. 0 22 257 94 29; 0 22 257 94 30; 0 22 257 94 31. Proszę tylko pamiętać,że skoro Pani jest obywatelką Ukrainy i będzie posiadaczką auta zarejestrowanego w Polsce, może Pani wjeżdżać na terytorium Ukrainy na 10 dni (ukraińskie przepisy). Nie wolno przekraczać tego terminu, bo koszty kar przewyższą wartość auta.Pozdrawiam.