Sprzeciw od nakazu zapłaty przedawnionego długu

• Autor wątku Autor wątku janas12
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
J

janas12

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
27
Od kilku dni przekopuję forum i mam coraz większy mętlik, może ktoś mi uporządkuje i pokieruje.
Sprawa dotyczy nie spłaconego przeze mnie kredytu gotówkowego. Wypowiedzenie umowy i wezwanie do zapłaty w lipcu 2012 r. W 2013 r. Bank sprzedał dług firmie windykacyjnej. Po drodze były jakieś telefony, listy, wezwania zwykłą pocztę itp.
Tydzień temu dostałem "Nakaz zapłaty w postępowaniu upominawczym" dla firmy windykacyjnej (pozew z kwietnia 2016 r.) z sądu rejonowego razem z kserokopiami mojej umowy, kserokopiami dokumentów cesji itp.
Muszę napisać sprzeciw, jednak nie wiem, czy podnieść w nim zarzut np. braku legitymacji czynnej powoda (tak się to chyba nazywa, nie jestem prawnikiem), a przedawnienie dopiero na rozprawie, czy od razu przedawnienie w sprzeciwie.
W różnych wątkach na forum różnie o tym piszą.
Czy w ogóle w sprzeciwie trzeba zgłaszać jakieś zarzuty, czy wystarczy po prostu zaskarżyć nakaz w całości i kropka?

Jeżeli data wymagalności kredytu rzeczywiście była w 07.2012, a pozew wniesiono w 04.2016, roszczenie o zapłatę (3 lata) uległo przedawnieniu.
Skąd Pan wziął, że powód nie ma legitymacji czynnej?
Jakie dokumenty załączono do pozwu? Umowa kredytowa, umowa cesji i co jeszcze?

Ostatnia edycja:
Do pozwu załączono kserokopie umowy kredytowej, umowy cesji, pełnomocnictwa - to wszystko potwierdzone za zgodność przez jakiegoś radcę prawnego, nie ma oryginałów. Oprócz tego ksero wezwania do zapłaty bez potwierdzenie wysłania. Gdzieś na forum w którymś poście wyczytałem, że kserokopia nie jest dowodem, ma być oryginał. Stąd ten brak legitymacji.

janas12 napisał: