Sprzedaż autorskich piosenek

• Autor wątku Autor wątku myszon
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
M

myszon

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
1
Niestety jestem zielona w temacie praw autorskich, dlatego proszę o pomoc. W najbliższym czasie chciałabym sprzedać swoje autorskie piosenki do spektaklu, jednak nie wiem czy:

-sprzedając je mogę dalej widnieć jako ich autor?
-czy mogę je wykorzystywać-np. jako reklamę swojej twórczości?
-czy w takich przypadkach piosenki sprzedaje się za określoną jednorazową kwotę czy mam procent zysku od każdego spektaklu?
-Co przede wszystkim powinnam zawrzeć w takiej umowie?

Uprzejmie proszę o pomoc.

Witaj,

przede wszystkim jako autorka masz do przeczytania lekturę obowiązkową - ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych z roku 1994 - upaipp - (najlepiej pobrać tekst ujednolicony), zwłaszcza Rozdział 5 Przejście autorskich praw majątkowych Art. 41. do 68. I nie ma żadnych takich, ze nieczytelna... ;)

Podstawowe pytanie, jakie musisz sobie zadać jest następujące: Czy sprzedaje utwory z licencją (wyłączną lub niewyłączną) na ich wykorzystanie czy też sprzedaje je z przeniesieniem majątkowych praw autorskich - na wszystkich polach eksploatacji czy tylko na wybranych...? Dalsze kroki podyktowane są odpowiedzią na to pytanie.
-sprzedając je mogę dalej widnieć jako ich autor?
oznaczenie utworu swoim nazwiskiem lub pseudonimem albo do udostępnianego anonimowo to twoje niezbywalne prawo - Art. 16. upaipp.A więc brak twojego podpisu pod dziełem tylko w przypadku jeśli wyrazisz na to zgodę.
czy mogę je wykorzystywać-np. jako reklamę swojej twórczości?
jeśli będzie przeniesienie majątkowych praw autorskich lub udzielenie licencji wyłącznej na wszystkich polach eksploatacji musisz zagwarantować to sobie w umowie.
-czy w takich przypadkach piosenki sprzedaje się za określoną jednorazową kwotę czy mam procent zysku od każdego spektaklu?