Sprzedaż e-sklepu.

• Autor wątku Autor wątku maciur90
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
M

maciur90

Witam!

Jestem programistą oraz grafikiem komputerowym. Chciałbym robić e-sklepy a później wystawiać je na sprzedaż. Są one oparte na darmowych systemach zarządzania stroną (CMS) Joomla oraz Virtuemart które są na licencji GNU/GPL License. Chciałbym sprzedawać szablon dla strony oraz dla sklepu który został przeze mnie zaprojektowany i napisany. Także modyfikacje kodu tych właśnie systemów (poprawki które wpływają na działanie sklepu i strony). Moje pytanie, jaką umowę w takiej sytuacji zawierać ? W jaki sposób mam ja zalegalizować oraz odprowadzić podatek? Dodam, że jeszcze się uczę w Technikum.

Pozdrawiam Maciej K.

Witam,

1. ponieważ wykorzystuje Pan biblioteki na licencji GPL, pański program również musi być dystrybuowany na licencji GPL - w ogólności powinien Pan udostępniać kody źródłowe programu i bibliotek. Szczegóły zawarte w licencjach bibliotek.

2. może Pan, np. tworzyć te strony na bazie umów o dzieło. Procedura i podatki uzależnione byłyby tu od pańskiego wieku oraz sposobu sprzedaży dzieła - z majątkowymi prawami autorskimi czy bez nich.

3. dobrze by było, gdyby zapoznał się Pan dodatkowo z ustawą o prawach autorskich i prawach pokrewnych, głównie w kontekście osobistych i majątkowych praw autorskich (prawa, licencje, przenoszenie praw majątkowych) oraz opracowywania dzieł (zezwalanie na wykonywanie prawa zależnego)

Witam!

Mam 19 lat,a sposób sprzedaży to np, zamieszczam ogłoszenie na forum, ktoś zgłasza chęć kupna, podpisujemy umowę i dostaje pliki napisane przeze mnie bez bibliotek tych CMS'ów. Czy wtedy moje szablony (wygląd sklepu i strony ) wraz z modułami i komponentami są na licencji GPL? Gdy napisałem je sam, od początku?

Witam,

no tak, co do form tworzenia i sprzedaży ma Pan kilka opcji: m.in. umowy o dzieło czy zarejestrowana działalność gospodarcza.