Sprzedaż muzyki

• Autor wątku Autor wątku KreatywnyMuzyk
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
K

KreatywnyMuzyk

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
3
Witam.Znalazłem chętną osobę na aranżację wykonaną przeze mnie.
Mam wielką prośbę doradzi mi ktoś jak najlepiej dogadać się z tą osobą?
To znaczy jesteśmy już umówieni na konkretną kwotę pieniędzy za aranż.
Ale co z prawami autorskimi,jak najlepiej,gdzieś się rejestrować?

Praw autorskich nigdzie nie rejestruje się. Wykonałeś aranżację czyjego utworu?

Swojego,to znaczy ułożyłem muzykę,zaaranżowałem cały utwór do pełnej piosenki brakuje tekstu i wokalu.Znalazłem wokalistkę której pasuje cena jaką zażyczyłem za aranż.
Teraz pozostaje kwestia praw autorskich,ja nie znam się na tym kompletnie.
Chciałbym być współautorem utworu i chciałbym wszędzie figurować ze swojego pseudonimu.Tak jak np jest z Donatanem i Cleo,on zajmuje się muzyką ona śpiewem.Wszędzie wpisani są razem przy ich utworach.Więc co powinienem zrobić żeby ze mną było podobnie?

Jesteś autorem utworu muzycznego, po dodaniu tekstu będziesz współautorem utworu połączonego o ile tekst ma innego autora. Wokalistce będę jedynie przysługiwać prawa do artystycznego wykonania. Jeśli zamierzasz tym zajmować się uważniej lektura Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych obowiązkowa.

Ostatnia edycja:
Tak chcę zajmować się tym zawodowo,wcześniej skupiałem się na samej muzyce aby moje utwory jakoś brzmiały,teraz przydałoby się poszerzyć nieco moją wiedzę.Zdaję sobie sprawę że to ciężki temat.Odnośnie postu,piosenka ma być wokalistki ale to chyba nie wyklucza żebym figurował jako współautor utworu i autor muzyki.
A co z przeniesieniem praw o które pyta?

KreatywnyMuzyk napisał:
... Odnośnie postu,piosenka ma być wokalistki ...
Przeniesiecie na nią prawa autorskie majątkowe?
KreatywnyMuzyk napisał:
... to chyba nie wyklucza żebym figurował jako współautor utworu i autor muzyki. ...
Twórcy zawsze przysługuje niezbywalne prawo do oznaczenia utworu.