Stażysta a szef

• Autor wątku Autor wątku polskatozlo
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
P

polskatozlo

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
13
Witam, mam nie lada problem, jestem na stażu w sklepie, staż otrzymałem z urzędu pracy, pragnę dodać że otrzymaliśmy pracę nie zgodną z sugerowaną umową, ponieważ wykonujemy całą robotę gdy na sklepie jest dodatkowo 4 pracowników. Problem w tym że w pierwszym miesiącu zachorowałem. Dostarczyłem zwolnienie, miałem antybiotyk,w drugim miesiącu mieliśmy wypadek autem, równierz zwolnienie, oczywiście nie celowo, bo byłem w szpitalu, posiadam badania i opis urazu. Teraz jest 3 miesiąc, znów jestem u lekarza i mam antybiotyk ponieważ dostałem gorączki, mam też silne bule w plecach.. Czy może mnie wyrzucić ze stażu ? Nie raz nie dwa zostałem nastraszony, że nabrudzą mi w papierach.. Jak mogę się bronić?

Jeżeli uważasz, że staż jest realizowany niezgodnie z programem stażu Twoim obowiązkiem jest poinformować o tym swój Urząd najlepiej na piśmie.

Starosta czyli Urząd ma prawo przerwać staż w przypadku usprawiedliwionej nieobecności uniemożliwiającej zrealizowanie programu stażu.

Czyli nawet jak jestem chory mogę wylecieć ?

polskatozlo napisał:
Czyli nawet jak jestem chory mogę wylecieć ?

Warto sobie odpowiedzieć czym jest staż.

Staż oznacza nabywanie umiejętności praktycznych przez bezrobotnego w miejscu odbywania stażu.

Czyli staż należy traktować jako przyuczenie, przede wszystkim zdobycie cennego doświadczenia którego nie ma osoba,a co pomoże jej w przyszłości w znalezieniu w pracy.

Bezrobotny ma możliwość aktywizacji i zdobycia wspomnianego przeze mnie doświadczenia, natomiast organizator stażu ma darmowego pracownika, który pomoże w funkcjonowaniu firmy.

Zatem jeżeli osoba przebywa na zwolnieniu to traci na tym nie tylko bezrobotny ponieważ nie rozwija się, ale również pracodawca.