Student po 26 roku życia a status bezrobotnego...

• Autor wątku Autor wątku albert438
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
A

albert438

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
3
Mam taki problem. W kwietniu skończyłem 26 lat, lecz nadal jestem studentem ostatniego roku studiów. W sumie napisałem już pracę magisterską i praktycznie ją złożyłem. Brakuje mi jednak jednego egzaminu, ale nie mogę go zdać, bo profesor miał wypadek i jest na zwolnieniu lekarskim. Na uczelni mnie przeciągają i obiecują że jak tylko profesor wróci to zdam egzamin i będę mógł się bronić... Ale ja nie mam zamiaru czekać jeszcze kilku miesięcy na to żeby wszystko się wyprostowało, gdyż chciałbym założyć działalność gospodarczą (biznes nie lubi czekać). Obecnie ubezpiecza mnie uczelnia. Niestety o dotacji mogę zapomnieć, bo UP nie chce mi dać statusu bezrobotnego. Jak to wygląda z punktu prawnego?

Jeżeli tak, to urząd ma rację. Jeżeli jesteś studentem studiów dziennych to nie można powiedzieć, że będziesz mógł podjąć pracę w pełnym wymiarze czasu pracy.

Pełna definicja bezrobotnego znajduje się w ustawie o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy. Artykuł 2 ust. 2 stanowi, że bezrobotnym jest osoba niezatrudniona i niewykonująca innej pracy zarobkowej, zdolna i gotowa do podjęcia zatrudnienia w pełnym wymiarze czasu pracy obowiązującym w danym zawodzie lub służbie albo innej pracy zarobkowej, nieucząca się w szkole, z wyjątkiem uczącej się w szkole dla dorosłych lub przystępującej do egzaminu eksternistycznego z zakresu tej szkoły lub w szkole wyższej gdzie studiuje w formie studiów niestacjonarnych, zarejestrowana we właściwym dla miejsca zameldowania stałego lub czasowego powiatowym urzędzie pracy oraz poszukująca zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej jeżeli ukończyła 18 lat.

Witam serdecznie

Jestem w identycznej sytuacji. Do zakończenia studiów zostały mi dosłownie 3-4 miesiące. Moje pytanie jest następujące: skąd UP wie o tym, że jestem studentem?