Szkoła a tatuaż.

• Autor wątku Autor wątku Oskarrr
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
O

Oskarrr

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
4
Witam.
W najbliższym czasie planuje wykonać sobie tatuaż, jestem uczniem 3 klasy gimnazjum, zgodę rodzica posiadam, ale szkoła robi problemy. Jako tako w statucie reguluje to podpunktem:
"11. Strój szkolny ucznia powinien być schludny, czysty i nie wyzywający. Kolorystyka
ubrań powinna być stonowana bez użycia kolorów jaskrawych. Obowiązuje obuwie
zmienne z jasna podeszwą. Nie wolno nosić jakichkolwiek nakryć głowy. Zabrania się
szalików chust, tatuaży i innych emblematów symbolizujących przynależność do
jakiejkolwiek grupy społecznej oraz napisów niestosownych, propagujących
nietolerancję, środki odurzające, przemoc, itp. Niedozwolone są makijaż i farbowane
włosy.", lecz wyżej jest napisane życzliwego, "6) swobody wyrażania myśli i przekonań, w szczególności dotyczących życia szkoły, a
także światopoglądowych i religijnych – jeśli nie narusza tym dobra innych osób,
7) rozwijania zainteresowań, zdolności i talentów"

Więc jeśli mój tatuaż miałby być na kostkach i miałby być tam napis NTC "Nao Tem Como - z portugalskiego Nie trzeba / Wystarczy", nie uraża on żadnej osoby 3 a sam ja Pan X nie zamierzam zachęcać, ani sztucznie eksponować mój tatuaż. Jakie grożą mi sankcje ze strony szkoły? Wychowawczyni mówi o naganie dyrektora, ale oni chyba myślą że tatuaż to jest zabawka, i po nagannie on wyparuje. Sam tatuaże, uważam jako moje zainteresowanie, więc mogę podeprzeć się o podpunkt 7, tak samo o punkt 6? Czy da się zablokować jakoś tą propagandę szkolną?