Towar uszkodzony podczas wysyłki

  • Autor wątku Autor wątku _dee_dee
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
D

_dee_dee

Nowy użytkownik
Dołączył
05.2014
Odpowiedzi
8
Witam,

jakiś czas temu sprzedałam poza allegro perfumy. Dziewczyna negocjowała ze mną cenę, zgodziłam się na dosyć niską kwotę i wysłałam perfumy zapakowane w kartonik, owinęłam folią bąbelkową i zapakowałam w bąbelkową kopertę. Kiedy przesyłka dotarła na pocztę, podobno była przemoczona, a dziewczyna nie odebrała jej i żąda ode mnie teraz zwrotu należności za perfumy. Nie ma żadnych dowodów, że były one uszkodzone, są to jedynie jej domysły. Teraz straszy mnie skierowaniem sprawy na drogę sądową, ale czy mam obowiązek zwracać jej pieniądze skoro ja również nie mam tych perfum i nie chcę być stratna, a dziewczyna na własną rękę zdecydowała się ich nie odbierać. Dodatkowo twierdzi, że to z mojej winy perfumy zostały rzekomo rozbite, ponieważ źle zapakowałam, ale płacąc za najtańszą wysyłkę czy ma prawo oczekiwać, że wszystko będzie ok z wysyłaną rzeczą? I czy sprzedający ponosi odpowiedzialność za uszkodzenia spowodowane podczas transportu? I jeśli nie mam żadnych dowodów takich jak np. zdjecia rozbitej buteleczki czy mam obowiazek zwrotu pieniedzy? Dodatkowo dodam, ze transakcja była zawarta jedynie poprzez drogę mailową.
 
Bardzo proszę o szybką odpowiedź, z góry bardzo dziękuję.:?:
 
Jeśli Klientka chce cokolwiek reklamować to powinna odesłać produkt. Jeśli nie odbierze przesyłki z Urzędu Pocztowego to po 14 dniach ta i tak wróci do Ciebie.
 
A jeśli ja nie odbiorę towaru z poczty to co wtedy? Chyba mam określoną liczbę dni na odbiór, a co później? I czy klientka ma prawo skierować sprawę na drogę sądową jeśli nawet nie odebrała przesyłki? I czy ja muszę zwrócić jej w takim wypadku należność?
 
Bardzo proszę o jakieś informacje na ten temat.
 
Możesz przesłać konsumentce nowe perfumy lub musisz zwrócić jej pieniądze. Towar nie został jej przecież skutecznie wydany. Bardzo dobrze postąpiła, że nie odebrała przesyłki, która wyglądała na uszkodzoną. Jeśli uważasz że, spakowanie szklanego flakonika w lichym kartoniku (takie zazwyczaj są) w kilka warstw folii bąbelkowej i wsadzenie tego do koperty jest dobrym zabezpieczeniem to gratuluję fantazji. Czy dobrze wnioskuję z tej koperty, że wysłałaś to przesyłką listową a nie jako paczkę ?
 
Cypio napisał:
Możesz przesłać konsumentce nowe perfumy lub musisz zwrócić jej pieniądze. Towar nie został jej przecież skutecznie wydany.
Chyba jednak nie masz racji.
_dee_dee napisał:
dotarła na pocztę, podobno była przemoczona, a dziewczyna nie odebrała jej
Kupująca przesyłki nie odebrała a teraz nie ma żadnych dowodów na to,że to perfumy się wylały.
Może sama paczka wpadła do wody?
 
Jeśli istotnie stan przesyłki wskazywał na uszkodzenie, trudno się dziwić, że kupująca odmówiła przyjęcia, ale przewoźnik - zgodnie z art. 74. 1. pp - powinien sporządzić protokół.
Jak przesyłka wróci, spisz protokół, złóż roszczenie do przewoźnika i wyślij nowy towar kupującej.
 
Powrót
Góra