Ubezpieczenie w Niemczech, kara.

• Autor wątku Autor wątku highterz
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
H

highterz

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
1
Witam! Mój problem dotyczy ubezpieczenia w firmie Salus w Niemczech. Otóż rok temu przyjechałem do pracy, sezonowo, podpisałem papiery, szef mnie zameldował, zostałem ubezpieczony. Pracowałem niecałe trzy miesiące po czym wyjechałem do Polski, aby kontynuować studia. Dwa tygodnie temu przyjechałem ponownie do pracy. Dowiedziałem się, że szef mnie nie wymeldował i nie płacił składek. Przyszedł list, oczywiście podpisu odbioru nie złożyłem... czytam i dowiaduje się że do zapłacenia jest ogromna suma pieniędzy. Aktualnie sprawa ma się tak, że po prostu biuro szefa to zwyczajnie olało, a listy z upomnieniami prawdopodobnie odsyłali z powrotem. Co mogę zrobić? To ,że żyłem w Polsce i mam status studenta to jakieś alibi? Kogo to wina? szefa czy moja? Jestem kompletnie zielony. Proszę o pomoc.

Skontaktuj się z ubezpieczycielem celem wyjaśnienia sprawy.
Jeżeli pracowałeś 3 miesiące i wróciłeś do Polski miałeś wtedy ubezpieczenie Polskie
teraz wróciłeś i ponownie podjęłaś pracę sezonową 3 miesiące więc płacisz tylko za czas przepracowany w Niemczech ( Ubezpieczenie opłaca pracodawca)Pracodawca zawalił sprawę niech to prostuje.
Postaraj się o kopie za czas pobytu w Polsce że byłeś tu ubezpieczony i wyślij to do niemieckiego ubezpieczyciela nie możesz być ubezpieczony w 2 krajach jednocześnie.
Pobyt w Niemczech do 3 miesięcy masz prawo pobytu turystycznego .
Na wszystkie pisma staraj się odpisywać w terminie.Jeżeli masz pismo to masz numer tel.
i nazwisko osoby która to prowadzi więc zadzwoń.
Powodzenia

Tu nie chodzi o to, że on nie był zgłoszony do ubezpieczenia, jak pracował w DE, bo to pracodawca na pewno uczynił.
A to nie pracodawca wypisuje Cie z ubezpieczalni, tylko to Ty sam musisz się z tamtąd wymeldować!