A
apartament1
Nowy użytkownik
- Odpowiedzi
- 4
Jestem matką 25go syna, który do tej pory nie pracował. Z racji niepokojącego jego stanu zdrowia, syn zgłosił się do lekarza psychiatry. Lekarz, po zbadaniu go, zalecił mu skierowanie do szpitala psychiatrycznego, celem potwierdzenia schizofrenii, aby mógł wystawić dokument niezbędny w celu ubiegania się o rentę socjalną.
Podobno w tego typu okoliczności syn może odmówić pobytu w szpitalu, zwłaszcza, że nie wydano nakazu doprowadzenia go pod przymusem.
Mam takie pytanie: czy syn musi przebywać na obserwacji przez bodajże 10 dni, 24 godziny na dobę, czy można umówić się z lekarzem tak, że np. na wieczór będzie wracał do domu aby mógł np. rozpalić mi w piecu, odśnieżyć dom, tudzież odebrać/opłacić faktury elektroniczne, na czym ja, z racji starczego wieku nie znam się?
Czy syn podczas obserwacji może domagać się przepustek/urlopów?
Art12 mówi:
Podobno w tego typu okoliczności syn może odmówić pobytu w szpitalu, zwłaszcza, że nie wydano nakazu doprowadzenia go pod przymusem.
Mam takie pytanie: czy syn musi przebywać na obserwacji przez bodajże 10 dni, 24 godziny na dobę, czy można umówić się z lekarzem tak, że np. na wieczór będzie wracał do domu aby mógł np. rozpalić mi w piecu, odśnieżyć dom, tudzież odebrać/opłacić faktury elektroniczne, na czym ja, z racji starczego wieku nie znam się?
Czy syn podczas obserwacji może domagać się przepustek/urlopów?
Dz. U. 1994 Nr 111 poz. 535
U S T AWA
z dnia 19 sierpnia 1994 r.
o ochronie zdrowia psychicznego
Art12 mówi:
Art14 mówi:Przy wyborze rodzaju i metod postępowania leczniczego bierze się pod
uwagę nie tylko cele zdrowotne, ale także interesy oraz inne dobra osobiste osoby
z zaburzeniami psychicznymi i dąży do osiągnięcia poprawy stanu zdrowia w sposób
najmniej dla tej osoby uciążliwy.
Osoba z zaburzeniami psychicznymi leczona w szpitalu
psychiatrycznym może uzyskać zgodę ordynatora (lekarza kierującego oddziałem) na