uczelnia uniemożliwia ukończenie studiów (dofinansowanie UE)

• Autor wątku Autor wątku JoannaJoana
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
J

JoannaJoana

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
1
Witam,
studiuję na prywatnej uczelni wyższej na kierunku częściowo dofinansowanym przez UE, kończę studia magisterskie.
Mój promotor podczas spotkań nie był zupełnie zainteresowany moimi postępami w pisaniu pracy więc przestałam się z nim konsultować wychodząc z założenia, że preferuje taką "współpracę" co nie jest wcale rzadko spotykane. Kiedy zgłosiłam do niego pracę do zatwierdzenia zarzucił mi, że nie jest ona mojego autorstwa, nawet jej nie czytając. W międzyczasie minął termin składania prac, więc złożyłam podanie do prorektor o przedłużenie terminu mając nadzieję na dogadanie się z promotorem. Zostało ono odrzucone, a decyzja wytłumaczona faktem, że promotor twierdzi, że praca nie była konsultowana. Złożyłam odwołanie do rektora, w którym napisałam, że jestem gotowa zmienić promotora i temat pracy, po prostu napisać ją od nowa. Wniosek został odrzucony, argumentacja jest taka sama- brak konsultacji z promotorem. Decyzja rektora jest ostateczna. Pracownik dziekanatu poinformował mnie, że muszę obronić się do końca tego miesiąca bo oni zamykają kierunek i jeżeli tego nie zrobię to będę musiała oddać kwotę dofinansowania- ponad 20tys. zł! Moja umowa zawiera informację o tym, że student, który nie złożył pracy w terminie wnosi opłatę 10% czesnego za opiekę promotora za każdy miesiąc przedłużenia terminu składania pracy. Jest to tzw. rok ochronny kiedy student może dokończyć pisanie pracy i obronić się w terminie dla niego odpowiednim. Ja zostałam pozbawiona takiej możliwości. Moje pytanie brzmi: jakie kroki mogę podjąć aby skończyć studia i uniknąć płacenia tej oszałamiającej kwoty dofinansowania? Czy uczelnia ma prawo odmówić mi wpisu na tzw. rok ochronny? W czwartek mam wyznaczone spotkanie z rektorem, dlatego byłabym wdzięczna za każdą opinię