udostępnienie informacji publicznej

• Autor wątku Autor wątku elvirka9191
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
E

elvirka9191

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
3
Witam serdecznie,

Jestem studentka administracji i bardzo proszę o pomocw rozwazaniu zadania.
Oto jego treść:
Mikołaj K. wystąpił do Wójta Gminy T. o udostępnienie informacji dotyczącej okoliczności zatrucia pokarmowego, do którego doszło podczas organizowanych przez Gminę T. dożynek. Powołał się przy tym na ustawę o dostępie do informacji publicznej. Wójt stwierdził jednak, że wniosek Mikołaja K. nie dotyczy informacji publicznych i wystosował do Pana K. pismo, w którym odmówił udzielenia żądanych przez K. danych. Mikołaj niezadowolony z takiego obrotu rzeczy złożył skargę na pismo Wójta Gminy T. do właściwego miejscowo sądu administracyjnego.

Pytania:
Czy informacja, o którą zwrócił się Mikołaj K. jest informacją publiczną?
Czy działania Wójta były prawidłowe?
Czy Mikołaj K. mógł złożyć skargę na pismo Wójta Gminy T.?

Będę bardzo wdzięczna za pomoc. Nie wiem za bardzo jak się za to zabrać. :-(

Ja nie pomogę, bo sama nie wiem.
Wydaje mi się jednak, tylko intuicyjnie, że zatrucia pokarmowe nie wchodzą w zakres informacji publicznej, czyli nie z tej ustawy należałoby się tego domagać.

Internet podaje, że
Informacja publiczna – według prawa polskiego jest to każda informacja o sprawach publicznych.
Pod pojęciem sprawa publiczna należy rozumieć każdy przejaw aktywności władzy publicznej (jej organów), osób pełniących funkcje publiczne i samorządów oraz już tylko niektóre działania innych osób, jednostek organizacyjnych, a to tylko takie, które wiążą się z wykonywaniem zadań publicznych, przy jednoczesnym dysponowaniu majątkiem publicznym, przez który należy również rozumieć środki publiczne w rozumieniu przepisów o finansach publicznych.