UFG, właściciel nie opłacił OC za samochód ciężarowy

• Autor wątku Autor wątku kynda1
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
K

kynda1

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
4
Witam. Jestem kierowcą samochodu ciężarowego. Miałem kontrolę straży granicznej. Okazało się, że właściciel firmy w której pracuję nie opłacił OC. Właściciel firmy wszelkimi i możliwymi sposobami stara się, abym to ja zapłacił całą naliczoną karę (za nieopłacone OC - konkretnie jest to 6750 zł). UFG od ponad roku wysyła mi pisma i listy na mój adres z wezwaniami do zapłaty tej kwoty. Ostatni list zwiera nakaz natychmiastowej wpłaty 6750 zł w terminie 7 dni. Właściciel umywa ręce. Czy spotkaliście się Państwo z czym podobnym? Proszę o odpowiedzi, dziękuję serdecznie.

Za brak polisy odpowiadacie solidarnie ty jako kierujący i właściciel pojazdu, będziesz musiał wytoczyć sprawę

Właściciel powiedział, że może dołożyć się co najwyżej 500 zł. On często nie płaci OC za samochody w firmie, a teraz nie trzeba wozić ze sobą dokumentów i potem wychodzi przy kontroli takie coś... UFG chce ode mnie tylko pieniądze.

Witam, jaka forma zatrudnienia łączy Pana z pracodawcą?, umowa zlecenie?, umowa o pracę?, umowa o dzieło?. Najlepiej, gdyby wrzucił Pan skan umowy z pracodawcą oraz pisma z UFG (po wcześniejszym usunięciu danych osobowych), bez tego trudno ocenić czy można Pana uznać za posiadacz pojazdu, na którym ciąży obowiązek wykupu ubezpieczenia OC.

W tym dniu poproszono mnie abym rozwiózł towar (3-4 godziny), jest to umowa zlecenie - raz na kilka miesięcy. A właściciel oraz UFG ze mnie robią teraz właściciela tego auta, co jest absurdalne. W listach, które regularnie przychodzą na mój adres jest napisane: "jest Pan właścicielem samochodu ciężarowego", co jest nieprawdą. Dokumenty tego auta są na właściciela firmy, a to ja mam teraz płacić, czego nie rozumiem, szok.

Ludzi wożę na rezonans magnetyczny do lekarza
Malarz murarz co się da robię żeby się utrzymać
6750zł dla mnie suma potworna mieszkam na wsi