Ulga na Internet na stancji

• Autor wątku Autor wątku michaubpl
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
M

michaubpl

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
18
Witam,
Adres mojego stałego zameldowania mam w miejscowości X, a że jestem studentem to mieszkam sobie na stancji w miejscowości Y. I chciałbym założyć sobie Internet na stancji tak, żebym mógł go sobie później odliczyć od podatku.
Wiem, że muszę mieć faktury na swoje nazwisko za Internet ale adres stałego zameldowania jest inny niż tam gdzie mieszkam. Czy dobrze zrozumiałem to co napisali na: http://www.pit.pl/ulga-internet/ że gdybym uzyskał meldunek tymczasowy powyżej 3 miesięcy na stancji w miejscowości Y i po zgłoszeniu tego do mojego Urzędu Skarbowego to będę mógł odpisać bez problemów Internet:?:

# Miejsce zamieszkania, w stosunku do którego dokonywane jest odliczenie, powinno być zgodne z miejscem zamieszkania, określonym w formularzu NIP-1 lub NIP-3, złożonym w urzędzie skarbowym. Nie musi to być miejsce zameldowania, jednak musi to być faktyczne miejsce zamieszkania podatnika. W przepisie mowa jest o jednym lokalu (budynku), toteż podatnicy posiadający więcej niż jeden lokal mieszkalny połączony z Internetem, będą musieli się zdecydować na odliczanie wydatków z jednego z nich.

Rozliczam się.

Z góry dziękuję za odpowiedź,
Pozdrawiam
Michał

Ostatnia edycja:
zdaje się, że żeby cokolwiek odpisać od podatku, to trzeba go najpierw płacić, więc wydaje mi się, że musiałbyś dodatkowo jeszcze pracować :]

kravczoo napisał:
zdaje się, że żeby cokolwiek odpisać od podatku, to trzeba go najpierw płacić, więc wydaje mi się, że musiałbyś dodatkowo jeszcze pracować :]

Rozliczam się.

Składasz nip 3 do US właściwego miejscowo dla twojego adresu zamieszkania.
Adres zameldowania nie ma znaczenia dla US.
Zbierasz fakturki i dokonujesz odliczenia.
Z US właściwym rozliczasz się ustalając gdzie mieszkałeś 31 XII i to do niego składasz PITY z rozliczeniem za dany rok.