Umowa *** bez okazywania dowodu.

• Autor wątku Autor wątku Mistrzxxl
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
M

Mistrzxxl

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
2
Witam, od kilku lat jestem pracownikiem sieci sprzedającej umowy ***. Pracuję jako konsultant, więc jestem reprezentantem firmy przy podpisywaniu np. umowy na abonament przez klienta.

I teraz tak:
W procedurze od operatora jest wyraźnie zapisane że od nowego klienta mamy wymagać sam dowód osobisty, a przy szczególnych przypadkach (np.: drogi telefon) wymagamy tylko dodatkowe dokumenty. Omawiamy przypadek standardowy w czterech konfiguracjach (zakładamy że jest to telefon ze średniej półki i zgodnie z procedurą wystarczy sam dowód):

1. Przychodzi klient, ma dowód, nie daje mi zrobić kopii (ma prawo się nie zgodzić), więc piszemy oświadczenie że się nie zgodził na kopię. Umowa poszła, wszyscy zadowoleni.

2. Przychodzi klient, ma paszport (w paszporcie jest PESEL), do tego podaje mi nr dowodu z głowy. Tak samo jak zawsze robię weryfikacje w BIK, BIG, KRS itp czy klient nie ma długów na podstawie podanych danych. Oczywiście przez weryfikacją klient podpisuje oświadczenie weryfikacyjne z jego danymi które jest zgodą na weryfikację. Wszystko przechodzi pozytywnie, umowa też poszła i jest każdy zadowolony. Paszport jest dokumentem potwierdzającym tożsamość, więc wiem że to był ten klient. Natomiast jako że nie miał dowodu (i też nie wyraził chęci na ewentualną kopię dowodu) to spisaliśmy oświadczenie o braku zgody na kserokopię.

3. To samo co w 2., tylko że klient ma prawo jazdy a nie paszport.

4. Klient nie ma przy sobie nic z dokumentów, z głowy podaje mi dane do oświadczenia weryfikacyjnego i je podpisuje. NIPiarka (nazwa naszej aplikacji do weryfikowania w BIK itd.) sprawdza sumy kontrolne i nie wskazuje nieprawidłowości. Reszta standard - umowa poszła, oświadczenie o braku zgody na kopię i koniec.

I teraz pytania:

Czy w 2, 3 i 4 przypadku umowy są nieważne (czy mogą zostać tak uznane przez operatora)?