L
Leitho
Nowy użytkownik
- Odpowiedzi
- 1
Jestem studentem informatyki. Podjąłem pracę w lipcu jako programista w dość znanej i renomowanej firmie zajmującej sie tworzeniem oprogramowania dla instytucji państwowych i dużych przedsiębiorstw.
Podpisałem umowę o dzieło o następującej formie:
1. Wykonawca (czyli ja) podejmuje się wykoniania następującej pracy:
- Opracowanie projektu technicznego aplikacji X
- Implementacja aplikacji X
- Dokumentacja aplikacji X
dzieło zostanie przekazanie 30.09
2. "Za wykonanie dzieła Wykonawca będzie otrzymywać wynagrodzenie miesięczne brutto w wysokości ****"
3. Zamawiający zachowuje wszelkie prawa wynikające z ustawy o prawie autorskim oraz prawach pokrewnych.
4. Niniejsza umowa może zostać zmieniona w formie aneksu pisemnego do umowy.
5. Sprawy nieuregulowane niniejszą umową normowane są przepisamio Kodeksu Cywilnego
6. Umowę sporządzono w jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron
Pytanie jest takie:
Pracodawca poinformował mnie na rozmowie kwalifikacyjnej, ze aplikacja X ma zostać wykonana pod nadzorem i wskazówkami opiekunów i przełożonych. Okazuje sie ze owi opiekunowie i przełożeni nie są w stanie mi pomóc, lub tej pomocy udzielić nie chcą. Czas powoli idzie do przodu, a praca nad aplikacją z racji braku szczegółowych informacji o tym co ona ma robić zaczyna się zatrzymywać.
Jeśli sytuacja się nie wyjaśni i pracownicy którzy mieli mi pomóc dalej będą odmawiać swoich wskazówek nie uda mi się dokończyć dzieła, bo cudów nie ma (informatyk potrzebuje ścisłych informacji co jego program ma robić). W takiej sytuacji chciałbym wcześniej zrezygnować z wykonywania zadania i odmówić pracodawcy dalszej pracy.
Jakie konsekwencje mogą mnie czekać w obliczu tak sformuowanej umowy ??
Podpisałem umowę o dzieło o następującej formie:
1. Wykonawca (czyli ja) podejmuje się wykoniania następującej pracy:
- Opracowanie projektu technicznego aplikacji X
- Implementacja aplikacji X
- Dokumentacja aplikacji X