Umowa o dzieło i przeniesienie autorskich praw majątkowych

• Autor wątku Autor wątku Agatta909
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
A

Agatta909

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
7
Witam, dzisiaj otrzymałam wiadomość od wydawnictwa, które jest zainteresowane wydaniem mojej książki. Otrzymałam również wzór
umowy, który wydaje mi się być niezbyt korzystny dla mnie (jestem zupełnie zielona w tym temacie, więc proszę o zrozumienie).

Proszę o pomoc (przesyłam część umowy)

5.1. Autor zobowiązuje się do przeniesienia na Wydawcę, a Wydawca do nabycia całości wyłącznych i nieograniczonych autorskich praw majątkowych do Dzieła wraz z wyłącznym prawem wykonywania zależnego prawa autorskiego do Dzieła, co obejmuje zarówno korzystanie i rozporządzanie Dziełem lub utworem zależnym od Dzieła zarówno samodzielnie, jak i w zestawieniu z innymi utworami lub materiałami niespełniającymi cech utworu, w całości oraz w dowolnych fragmentach, na wszelkich polach eksploatacji znanych w chwili zawarcia niniejszej Umowy, a w szczególności prawo do:
a) utrwalania i zwielokrotniania dowolną techniką, niezależnie od systemu, formatu i standardu na wszelkich nośnikach, w tym techniką drukarską, reprograficzną, cyfrową oraz na nośnikach audiowizualnych, magnetycznych, optycznych i elektronicznych, w tym w formie książkowej, w formie książki mówionej (audiobook) oraz książki elektronicznej (e-book), na kasetach wideo, na dysku komputerowym, w formie płyt CD, CD-ROM, DVD, HD DVD, Blue Ray DVD, na dyskietce,