D
dust
Nowy użytkownik
- Dołączył
- 11.2009
- Odpowiedzi
- 4
Witam,
podpisałem umowę o dzieło z firmą X na wykonanie projektu (wzór umowy o dzieło z ips – infor).
Postanowienia ogólne umowy:
1. Wykonawca zobowiazuje sie do wykonania dzieła według swojej najlepszej wiedzy fachowej.
2. Wypłata wynagrodzenia nastapi na podstawie rachunku wystawionego przez Wykonawce, po stwierdzeniu wykonania dzieła w ustalonym terminie.
3. Od w/w wynagrodzenia Zamawiajacy odliczy należna zaliczke na podatek dochodowy.
4. W przypadku nienależytego lub nieterminowego wykonania dzieła Zamawiajacy ma prawo odmowy wypłaty całosci lub czesci umownej kwoty.
5. Wykonawca zobowiazuje sie do pokrycia wszelkich strat wynikłych z powodu niewykonania dzieła.
6. Zmiana umowy wymaga formy pisemnej.
7. W sprawach nieuregulowanych niniejsza umowa zastosowanie maja przepisy Kodeksu cywilnego w czesci dotyczącej umowy o dzieło.
8. Z tytułu tej umowy Wykonawca nie posiada ubezpieczenia społecznego, a okres wykonywania dzieła nie zalicza sie do stażu pracy i uprawnien emerytalno - rentowych. (Jedynie w przypadku podpisania umowy z własnym pracodawca odprowadza się ubezpieczenia społeczne.)
9. Umowe sporzadzono w dwóch jednobrzmiacych egzemplarzach - po jednym dla każdej ze stron.
Termin do zapłaty 4 tygodnie.
Jak będzie trzeba to wyślę wzór całej umowy w PDF.
Umowę i rachunek wystawiono w dzień odebrania projektu.
Rachunek typu 234-5.
Firma X projekt wzięła, ale nie zapłaciła.
Firma X tłumaczy się tym, że nie dostała pieniędzy od firmy Y.
Firma Y tłumaczy się firmie X, że gdy firma Y będzie miała komplet projektów (brakuje projektu jakiejś innej firmy), złoży je firmie Z i wtedy dostanie pieniądze (takie informację mam od firmy X).
Nie mam żadnych adnotacji pisemnych ani ustnych o jakiś innych warunkach płatności niż te w/w w umowie .
Co można zrobić w takiej sytuacji?
Za wszelką pomoc z i poświęcony czas z góry dziękuję.
Dust
podpisałem umowę o dzieło z firmą X na wykonanie projektu (wzór umowy o dzieło z ips – infor).
Postanowienia ogólne umowy:
1. Wykonawca zobowiazuje sie do wykonania dzieła według swojej najlepszej wiedzy fachowej.
2. Wypłata wynagrodzenia nastapi na podstawie rachunku wystawionego przez Wykonawce, po stwierdzeniu wykonania dzieła w ustalonym terminie.
3. Od w/w wynagrodzenia Zamawiajacy odliczy należna zaliczke na podatek dochodowy.
4. W przypadku nienależytego lub nieterminowego wykonania dzieła Zamawiajacy ma prawo odmowy wypłaty całosci lub czesci umownej kwoty.
5. Wykonawca zobowiazuje sie do pokrycia wszelkich strat wynikłych z powodu niewykonania dzieła.
6. Zmiana umowy wymaga formy pisemnej.
7. W sprawach nieuregulowanych niniejsza umowa zastosowanie maja przepisy Kodeksu cywilnego w czesci dotyczącej umowy o dzieło.
8. Z tytułu tej umowy Wykonawca nie posiada ubezpieczenia społecznego, a okres wykonywania dzieła nie zalicza sie do stażu pracy i uprawnien emerytalno - rentowych. (Jedynie w przypadku podpisania umowy z własnym pracodawca odprowadza się ubezpieczenia społeczne.)
9. Umowe sporzadzono w dwóch jednobrzmiacych egzemplarzach - po jednym dla każdej ze stron.
Termin do zapłaty 4 tygodnie.
Jak będzie trzeba to wyślę wzór całej umowy w PDF.
Umowę i rachunek wystawiono w dzień odebrania projektu.
Rachunek typu 234-5.
Firma X projekt wzięła, ale nie zapłaciła.
Firma X tłumaczy się tym, że nie dostała pieniędzy od firmy Y.
Firma Y tłumaczy się firmie X, że gdy firma Y będzie miała komplet projektów (brakuje projektu jakiejś innej firmy), złoży je firmie Z i wtedy dostanie pieniądze (takie informację mam od firmy X).
Nie mam żadnych adnotacji pisemnych ani ustnych o jakiś innych warunkach płatności niż te w/w w umowie .
Co można zrobić w takiej sytuacji?
Za wszelką pomoc z i poświęcony czas z góry dziękuję.
Dust