Umowa o dzieło z przekazaniem praw autorskich?

• Autor wątku Autor wątku ewaSzabo
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
E

ewaSzabo

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
8
biore udzial w konkursie na logo pewnej firmy. chcialabym dowiedziec sie jak bedzie wygladac strona finansowa tego projektu, tzn ile mi zostanie po odliczeniu wszystkiego z podatkiem itd, zakładając, że jestem jeszcze studentką i planuję za projekt przyjąć ok 2 tys zł ?
nie znam sie na tym wogole, bo jeszcze raczkuje:)
czekam na porady, pozdrawiam

Umowa o dzielo z przekazaniem praw autorskich?
Podatek = 19% z 50% (pozostale 50% odlicza sie na "koszty uzyskania przychodu") = 9.5% z calosci

przepraszam, moglbyś jaśniej ?
co to znaczy i kto bedzie sie z tego co wyzej napisales, rozliczał, ja czy ten dla kogo wykonuje zlecenie ?

Ty wystawiasz zleceniodawcy rachunek za wykonane dzieło i musisz na nim wszystko wyliczyć. Zleceniodawca na podstawie tego rachunku wpłaca do US zaliczkę na podatek dochodowy i na koniec roku wystawia Tobie PIT-11, z którego musisz się rozliczyć w zeznaniu rocznym.

Przy okazji: za wykonanie dzieła kup wynosi tylko 20%, 50% dotyczy wyłącznie przekazania praw do dzieła.

Wiem, wiem, ale i tak praktyka jest taka jak napisalem.

Zwlaszcza studenci informatyki przewaznie pracuja na taka umowe (i calosc idzie na KUP=50%) - nie wnikam czy tak powinno byc czy nie.

Wystarczy odpowiednio zawrzeć umowę, żeby to było zgodne z prawem - na przekazanie praw autorskich, a nie na wykonanie dzieła...

"Wystarczy odpowiednio zawrzeć umowę, żeby to było zgodne z prawem - na przekazanie praw autorskich, a nie na wykonanie dzieła..."
czy to byloby dobre rozwiązanie?

Najlepsze, bo zapewniające najniższy podatek od kwoty przychodu.

Jeżeli przekażesz w całości prawa majątkowe do dzieła, wówczas nie jest on już Twoje, nie możesz nim obracać na tych polach eksploatacji, na które prawa będą przeniesione. Pozostaną jednak Twoje prawa osobiste, czyli np. prawo do oznaczenia autorstwa.