Umowa o studiowanie

• Autor wątku Autor wątku Binka13
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
B

Binka13

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
3
Szanowni Państwo
zwracam się z prośba o poradę. Jestem studentka Psychologii. Od poprzedniego semestru mamy okrojony plan zjazdów. Większość wykładów się nie odbywa. Z poprzedniego semestru nie mamy zaliczonych kilku wykładów i ćwiczeń. Stypendia dla studentów zostały wstrzymane. Czy możemy przestać płacić czesne jeśli uczelnia nie spełnia warunków umowy( brak wykładów, usługa -kształcenie, na która zawarliśmy umowę ) nie jest ze strony uczelni spełniana. Boimy się, czy ukończymy rok. Myślimy o pozwie zbiorowym. Czy mogą nam Państwo poradzić co powinniśmy zrobić?
Bede bardzo wdzięczna za kilka porad
Czy są podstawy ku temu, aby nie płacić czesnego? Jeśli tak, jakie przepisy prawne to regulują?
Czy uczelnia może zostawić nas na "lodzie" i nie umożliwić nam ukończenia roku?
Czy Ministerstwo jest zobowiązane nam pomoc ( przeniesienie do innej uczelni, wymuszenia na uczelni zorganizowania brakujących egzaminów).

Bede wdzięczna za Państwa pomoc.

Pozdrawiam
Maria

Ostatnia edycja:
Nie jestem za bardzo kompetentna w temacie, ale może mój post zachęci prawdziwych ekspertów do wypowiedzenia się.

Trochę za mało informacji - czy to uczelnia publiczna, czy prywatna? Jeżeli prywatna, to czy wpisana do rejestru? Jak skonstruowana jest umowa i jakie przewidziane są w niej sankcje?

Raczej nie liczyłabym na pomoc Ministerstwa, zwłaszcza jeżeli jest to uczelnia prywatna.
Zwłaszcza w ostatnim czasie.

Nie chcę zadawać tego pytania wprost, ale podejrzałam że na pewnej znanej ostatnio "uczelni" (nie CHcę podawać nazwy) też jest kierunek psychologia. I jeżeli jest to tego typu uczelnia, to sprawę widzę w ciemnych barwach.

Tak to uczelnia prywatna, wpisana do rejestru.
CHwilowo nie mam dostapu do umowy i nie moge wypowiedziec sie w kwestii sankcji czy tez formy samej umowy.

Binka13 napisał: