Umowa zlecenie a praca w sobotę

• Autor wątku Autor wątku SQURCZYBYK
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
S

SQURCZYBYK

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
23
Witam ! Pytanie może dość banalne ale ja niestety nie znam się za bardzo na tym.. Czy na umowie zlecenie trzeba pracować w soboty ? Wiem że na tej umowie nie ma limitów jeśli chodzi o godziny pracy itd.. Ale ja np. chce pracować od pon do pt czy zleceniodawca może zażądać mojego przyjścia w sobotę albo zwolnić mnie gdy omówię pracy w sobotę ? Pozdrawiam i dziękuje z góry za pomoc !​

Jak się umówiliście tak będzie, jeśli w umowie nie masz wypisanych konkretnych dni tygodnia w których będziesz świadczył zlecenie to należy przyjść w sobotę jeśli tego oczekuje zleceniodawca.

Wysłane z mojego HD1913 przy użyciu Tapatalka

A jeśli zleceniodawca będzie tego oczekiwał a ja się nie pojawię w sobotę jakie mogą być tego konsekwencje ?

Jeśli umowa tego nie reguluje to oprócz utraty wynagrodzenia przysługującego za realizację zlecenia danego dnia, to w skrajnych przypadkach zleceniodawca może dochodzić odszkodowania, jeśli poniesie jakieś szkody z tytułu niewykonania zlecenia.

Super to coś już wiem , a mam jeszcze pytanie odnośnie ewentualnego wypowiedzenia takiej umowy , na stronach jest to różnie opisane a więc jeśli mam umowę zlecenie zawartą na określony czas to mogę ją wypowiedzieć w każdym momencie bez poniesienia konsekwencji ?

Mass1910 napisał:
jeśli w umowie nie masz wypisanych konkretnych dni tygodnia w których będziesz świadczył zlecenie to należy przyjść w sobotę jeśli tego oczekuje zleceniodawca.
Można prosić o wskazanie podstawy prawnej takiego stanowiska?

Student Wro napisał:
Można prosić o wskazanie podstawy prawnej takiego stanowiska?
Faktycznie widzę że źle się wyraziłem. W umowie powinny być wskazane warunki wykonania zlecenia (data, czas realizacji, wynagrodzenia etc.), najlepiej jeśli autor przepisze treść umowy słowo w słowo lub wklei treść bez danych osobowych.