umwa zlecenie student a składki na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne

• Autor wątku Autor wątku mona_lisa
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
M

mona_lisa

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
4
Przez wakacje pracowałam na mowę zlecenie przez 3 miesiące (dodam, że jestem studentką). Wczoraj otrzymałam PIT-11 i chciałam się rozliczyć więc zaczęłam wertować internet w poszukiwaniu informacji na temat rozliczeń. tak też trafiłam na artykuł o tym, że jeżeli jest się studentem do 26 roku życia to pracodawca nie powinien odprowadzać składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne. Patrząc na mój PIT można stwierdzić, że te składki zostały odprowadzone. Ponadto będąc studentką jedno z rodziców również odprowadza na mnie składki na ubezpieczenie zdrowotne.
Czy da się jakoś cofnąć te składki? Czy po prostu mój pracodawca zrobił prezent państwu?

Patrząc na mój PIT można stwierdzić, że te składki zostały odprowadzone.
A czy poinformowałaś zleceniodawcę że jesteś studentką ?
Zgłoś teraz, popraw rachunek do umowy zlecenia, otrzymany (ewentualny) zwrot kwot rozliczysz w PIT za 2013 rok

Ponadto będąc studentką jedno z rodziców również odprowadza na mnie składki na ubezpieczenie zdrowotne.
"Ponadto" rodzice nic za Ciebie nie płacą, jesteś tylko zgłoszona do ubezpieczenia zdrowotnego abyś mogła korzystać z bezpłatnej opieki medycznej.

Dziękuję za odpowiedz:)
Tak szef wiedział że jestem studentką ale prawdopodobnie zapomniał to zgłosić firmie rachunkowej która ich obsługuje.
Proszę jeżeli to możliwe jeszcze o informację czy jeżeli rozliczałabym się z tymi składkami czy to jakoś drastycznie by wpłynęło na kwotę ewentualnego zwrotu podatku?