Upadłość konsumencka

• Autor wątku Autor wątku meritumks
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
Jeszcze nie można, przepisy wejdą w życie pod koniec marca.

a jezeli nie mam żadnego majątku do zlicytowania to upadłość będzie możliwa??

z tego co mi wiadomo, to z tą upadłością jedna wielka lipa, tzn. można bedzie ją ogłosić (tzn chyba sąd to musi oglosic), ale jest tyle warunków, że chyba 1 osobie na 1000 się uda
m.in. musisz tam poudowadniac, ze niesplacenie naleznosci, wierzytelnosci, kredytow, rachunkow itp, (jakkolwiek by to nie nazwac) nie bylo z twojej winy i ze nie zrobiles tego celowo itp, ze straciles prace i choc bardzo chcesz, to nie ma innej
jak masz mieszkanie to ci je wezma (czy tez nakażą sprzedac)
potem przez kilka lat nie wezmiesz kredytu,
poczytaj w necie, troche bylo o tym ostatnio, nie jestem prawnikiem, nie zaglebialem sie w to za bardzo, ale mniej wiecej tak to wyglada, w kazdym razie nieciekawie, jesli chodzi o potencjalnych cwaniaczkow, i dobrze

Jak to nie? z tego co czytałam to jeśli jest majątek, mieszkanie to będzie zlicytowane ale nie jest to warunek przy ogłoszeniu upadłości konsumenckiej, inną sprawą jest to, że trzeba będzie spłacić należności w ratach już po samym ogłoszeniu upadłości przez sąd.Moje pytanie jest takie: w jaki sposób będą liczone długi, czy będzie to należność główna powiedzmy kredytu czy plus odsetki czy też jeszcze lepiej odsetki naliczone przez firmy windykacyjne:wow:

Przy udzielaniu odpowiedzi miałem na myśli brak majątku u dłużnika, a nie brak majątku do zlicytowania.
Art. 13. 1. Sąd oddali wniosek o ogłoszenie upadłości, jeżeli majątek niewypłacalnego dłużnika nie wystarcza na zaspokojenie kosztów postępowania. (...)
Co do odsetek :
Art. 92. 1. Z masy upadłości mogą być zaspokojone odsetki od wierzytelności, należne od upadłego, za okres do dnia ogłoszenia upadłości.(...)