urlop macierzynski ?

• Autor wątku Autor wątku aneta Ś
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
A

aneta Ś

Użytkownik
Odpowiedzi
37
Mam pytanie, czy macierzynskie jest platne 100% czy moze inaczej? i druga sprawa, od 03.01.07 jestem na L4 i nie wiem kiedy powinnam sie starac o zasilek rechabilitacyjny, podobno moge tylko przebywac na L4 182 dni ale nie wiem czy to prawda? prosze o odp.

czyli macierzynskie 100% a o zasilek rechabilitacyjny moge sie juz teraz starac? i jakie powinnam miec dokumenty? bo jestem zielona

O rehebilitacyjne teraz, jak najszybciej, żeby ZUS zdążył udzielić. Druki trzeba pobrać z ZUS - jeden wypełnia pracownik, jeden pracodawca i jeden lekarz leczący. Komplet pracownik składa w ZUS.

dziekuje slicznie za udzielenie mi odpowiedzi i pozdrawiam

a jeszcze jedno pytanie, ten zasilek rehabilitacyjny jak jest platny 100% czy mniej? i czy napewno mi sie nalezy?

100%.

Czy się należy, to zależy od opinii lekarza orzecznika ZUS. Dlatego trzeba jak najszybciej złożyć dokumenty, żeby ZUS miał czas wyznaczyć komisję i wydać decyzję przed końcem 182 dni okresu zasiłkowego.

ok rozumiem, a jezeli komisja uzna ze nie nlezy mi sie , to co wtedy? bede musiala wrocic do pracy w zaawansowanej ciazy?

Albo iść na wcześniejszy urlop macierzyński, jeśli do prognozowanej daty porodu zostanie nie więcej, niż 14 dni. Ale ZUS w takich wypadkach świadczenie rehabilitacyjne przyznaje - nie spotkałam się jeszcze, żeby nie przyznał.