Urząd pracy - dofinansowanie na rozpoczecie dzialalnosci

• Autor wątku Autor wątku dziend0bry
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
D

dziend0bry

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
17
Dzień dobry,
Aktualnie pracuję na umowie zlecenie, na której mam okreslona liczbę zleceń, ktore wykonalem, a pieniadze za te uslugi otrzymuję w gotówce.
Ponadto jestem uczniem szkoly wyższej w trybie zaocznym, tylko dlatego, aby moj pracodawca mogl odprowadzac nizsze skladki.

Jestem na bardzo zaawansowanym poziomie rozwazania na temat startu wlasnej dzialalnosci, chcialbym rowniez skorzystac z dofinansowania z urzędu pracy, lecz wymogiem mojej placowki jest bycie zarejestrowanym bezrobotnym przez okres jednego miesiaca, i dopoki nie dostane dofinansowania nie moge wystartowac z dzialalnoscia.

Teraz moje pytanie. Czy będąc zatrudniowym na w/w umowie, kiedy to skladki odprowadza za mnie moja uczelnia, dla Pupu jestem osobą bezrobotną, czy nie?

A jeśli nie, to czy jest jakikolwiek sposób na ominięcie tego wymogu bycia bezrobotnym? Nie widzi mi się zostać bez pracy na okres 2 miesięcy.

Niestety, nie można być jednocześnie bezrobotnym i zarobkować na umowę zlecenie. Musi Pan wybrać czy dalej Pan pracuje na zlecenie czy kończy Pan współpracę ze zleceniodawcą, następnie rejestruje się w PUP jako bezrobotny i po tym miesiącu stara się o uzyskanie jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej. Innego wyjścia nie ma.

Ostatnia edycja:
Jest to bez sensu, no ale skoro nie ma innego wyjścia.
A co w wypadku, kiedy to już będę bezrobotny i zarejestrowany w PUP a zaczną mi proponować oferty pracy, których przyjąc nie mogę, poniewaz staram się o dotację?
Wtedy stracę status bezrobotnego, dobrze rozumiem?

dziend0bry napisał:
Jest to bez sensu, no ale skoro nie ma innego wyjścia.
A co w wypadku, kiedy to już będę bezrobotny i zarejestrowany w PUP a zaczną mi proponować oferty pracy, których przyjąc nie mogę, poniewaz staram się o dotację?
Wtedy stracę status bezrobotnego, dobrze rozumiem?