Zadałem to samo pytanie sztucznej inteligencji i oto jaką odpowiedź uzyskałem:
Bing
Witaj, dziękuję za Twoje pytanie. Nie jestem prawnikiem, ale postaram się odpowiedzieć na podstawie informacji, które znalazłem w internecie.
Warunkowe zawieszenie wykonania kary aresztu jest możliwe, jeżeli spełnione są pewne warunki. Zgodnie z art. 42 kodeksu wykroczeń, sąd może warunkowo zawiesić wykonanie kary aresztu, jeżeli ze względu na okoliczności popełnienia wykroczenia, właściwości i warunki osobiste sprawcy oraz jego zachowanie się po popełnieniu wykroczenia należy przypuszczać, że pomimo niewykonania kary nie popełni on nowego podobnego przestępstwa lub wykroczenia. Warunkowe zawieszenie wykonania kary następuje na okres próby, który nie może być krótszy niż 6 miesięcy i nie może przekroczyć roku. Okres próby biegnie od uprawomocnienia się orzeczenia.
Jednakże, jeżeli wykroczeniem została wyrządzona szkoda w mieniu, warunkowe zawieszenie wykonania kary może być orzeczone tylko wtedy, gdy szkoda została w całości naprawiona. Ponadto, kara nie może być warunkowo zawieszona w stosunku do sprawcy, który:
- w ciągu ostatnich 3 lat przed popełnieniem wykroczenia był karany za przestępstwo lub wykroczenie umyślne,
- w ciągu ostatniego roku przed popełnieniem wykroczenia był karany za wykroczenie nieumyślne,
- w ciągu okresu próby popełnił nowe przestępstwo lub wykroczenie,
- nie wywiązał się z obowiązków nałożonych przez sąd w związku z warunkowym zawieszeniem wykonania kary.