Wcześniejsze odzyskanie prawo jazdy

• Autor wątku Autor wątku carliito
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
C

carliito

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
2
Drodzy koledzy!!! mam 22 lata i jestem studentem politologii.14 lipca 2007 policja zabrała mi przwo jazdy za jazdę pod wpływem alkocholu,nie popelniłem żadnego wykroczenia zostałem zatrzymany do kontroli.Dzień wczesniej wypiłem a rano wstałem i wsiadłem do auta ale w wydychanym powietrzu nadal był alkochol.Oddałem się dobrowolnie karze i sąd postanowił: -3lata pozbawienia prawa jazdy -8 miesiecy w zawieszeniu na 3 lata -400zł na fundację WOKANDA -kurator sądowy od 14 lipca 2007 dużo się zmieniło zostałem żonaty,urodziła mi się śliczna córeczka,Nigdy nie byłem karany nigdy nic złego niezrobiłem poprostu raz źle postąpiłem i tego żałuje.Ciesze się bardzo dobrą opinia u karatora sądowego.Pracuje w firmie w której niemoge się rozwijać ponieważ niemam prawo jazdy.Prosze napiszcie mi czy jest możliwość odzyskania wcześniej prawa jazdy mineło już 50 % wyroku mogę mieć nadal kuratora i wydłużyć okres zawieszenia wyroku ale prawo jazdy chce odzyskac jak najszybciej. Na innych forach piszą że można na innych że nie.Jakie pismo wystosować co robić? Z gory dziekuje i czekam na odpowiedz.

Zgoda co do tego, że nie popełniłeś żadnego wykroczenia - bo to jest przestępstwo z mocy prawa (jazda w stanie nietrzeźwości).
Z tego co wiem nie może dla Ciebie mieć zastosowanie art. 84 KK:
Cytuję:
Art. 84. § 1. Sąd może po upływie połowy okresu, na który orzeczono środki karne wymienione w art. 39 pkt 1-3, uznać je za wykonane, jeżeli skazany przestrzegał porządku prawnego, a środek karny był w stosunku do niego wykonywany przynajmniej
przez rok.
§ 2. Przepisu § 1 nie stosuje się, jeżeli środki karne wymienione w art. 39 pkt 2--3 orzeczono na podstawie art. 41 § 1a, art. 41 a § 3 albo art. 42 § 2 lub 3.

Dla Ciebie ma tu zastosowanie art.39 pkt 3 a karę wymierzono na podstawie art.42 § 2 (byłeś w stanie nietrzeźwości).