Wezwanie na świadka lekarza ILADS od Boreliozy

• Autor wątku Autor wątku Klimek100
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
K

Klimek100

Użytkownik
Odpowiedzi
55
Witam,mamy taką sytuację że psychiatra chciałby się naradzić z lekarzem ILADS , ten miałby go dokształcić z zakresu wpływu tej paskódnej choroby na niepoczytalność . Być może będzie nalezało także wezwać na świadka lekarza.

Ciekawy jestem jeśli lekarz stacjonuje 300km od miejsca mojego zamieszkania i zostanie powołany na świadka obecnie prawo zezwala na wnioskowanie o zwrot kosztów podróży a także neizarobionej kwoty.Czy jeśli lekarz taki straci dniówkę i wylicze że ma na taką dniówkę 900zl brutto Sąd będzie musiał ponieść te koszty czy może zaniehać wezwania "drogiego " świadka, przesłuchać go w jego miejscu zamieszkania raczej nie może jeśli sprawa jest już na etapie sadowymk a nie przygotowawczym ? Samo oświadczenie /expertyza nie będą wystaczające ? Boje sie że lekarz wogóle może nie chcieć przyjechać i obrazi się na mnie , bo chyba teraz wg prawa MUSI złożyć wyjaśnienia

Zakładam,ze sprawa ma charakter cywilny i zastosowanie będą miały przepisy kpc!
jesli pan doktor będzie wezwany bedzie mógł napisac do sądu na podstawie art 235kpc o zastosowanie tzw. pomocy sądowej i np. wnosić o przeprowadzenie dowodu ze świadka w miejscu jego zamieszkania.
Wiec nigdzie nie musi przyjeżdżać

PS
Klimek100 napisał:
paskudnej choroby na niepoczytalność
!

Klimek100 napisał:
to istotna informacja
Ale odpowiedź będzie analogiczna - przy czym podkreślam,że nie jestem specjalistą w zakresie karnego, ta materią zajmuje się bowiem w ograniczonym zakresie - Art 396 KPK w zw. z art 113 § 1KKS

Korzystając z okazji mam jeszcze inną sprawę cywilną, czy powołanie świadków na potwierdzeine mojego aktualnego miejsca pobyty przy wnoszeniu o przywrócenie terminu na wniesienie sprzeciwu to mam podać świadków gdzie obecnie mieszkam czy równeiż oddalonych tych o 300km ale tam gdzie nzjaduje się sąd najwyższy .