Własnoręczne rozwiązanie zadań a czerpanie korzyści

• Autor wątku Autor wątku asmodeuszz
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
A

asmodeuszz

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
10
Witam,
Jestem uczniem I klasy LO i wpadłem na pomysł zarobienia małej i łatwej kasy, jednak nie wiem, czy jest to legalne.
Uczę się matematyki na poziomie rozszerzonym w związku z tym rozwiązuję dokładnie wszystkie zadania ze zbiorów zadań. Podane są w nim odpowiedzi, ale nie zawsze wiadomo jak do nich dojść. Czy byłoby czymś nielegalnym, niezgodnym z prawem, gdybym sprzedawał na Allegro rozwiązane własnoręcznie zadania z całego zbioru bez cytowania treści zadań, same własne opisy oraz rozwiązania. Chciałbym się wziąć za to po zakończeniu roku, gdy ukończę zbiór. Już zrobiłem mały wywiad środowiskowy i ludzie byliby zainteresowani takimi wzorami i wskazówkami.

Witaj, a dlaczegóż byś nie mógł? W końcu rozwiązanie zadania to określony algorytm, a pomysły, idee, algorytmy nie są chronione w polskim prawie autorskim - vide Art.1. ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z 1994 roku.

A gdyby coś takiego cieszyło się wzięciem i np, nawiązywałbym kontakt z osobami z innych szkół i płacił im za udostępnienie zeszytów wraz z prawami autorskimi?
Najbardziej się bałem, że rozwiązywanie zadań ze zbiorów i ich odpłatne udostępnianie, które są w komplecie z podręcznikami do szkoły jest niezgodne z prawem, bo wiadomo, oszukiwanie nauczycieli ( jeśli ktoś nie odrobi pracy, tylko spisze ją z mojej pracy ) itp, ale z drugiej strony nie takie jest przeznaczenie zbioru rozwiązań jaki chcę udostępnić. I każdy ma wolną wolę :) W końcu Ministerstwo Edukacji przyjmuje podręczniki, odrzuca, a taki sobie pomysłowy 17latek wrzuca gotowca do ich zestawów ;)

a, czym innym będzie korzystanie komercyjne z rozpowszechniania tych rozwiązań - podatki trzeba płacić zawsze, jak się sprzedaje coś, co się samemu wytworzyło... :D