Własny portal a prawo

• Autor wątku Autor wątku tranesfc
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
T

tranesfc

Witam . Zamierzam założyć własny portal o tematyce językowej. mam odnośnie jego kilka pytań :

1. Portal ma w założeniu na początku być bezpłatny i redagowany jedynie przeze mnie..potem zamierzam powklejać kilka reklam z innych portali i na nich zarabiać (forma bannerów,google ad sense itp)...czy w tym wypadku muszę rejestrować portal jako działalność gospodarczą ? (jestem studentem i nie chcę się za mocno bawić w papierki,rejestrację itp..chciałbym poprostu dorobić sobie)

2. Czytałem że już nie trzeba rejestrować portali jako czasopisma ,prasa itp,czy to prawda ? Czy ten krok mogę pominąć ?

3. Trochę w odniesieniu do pkt .1 -> czy można zarejestrować portal jako działalność gospodarczą DOPIERO kiedy zacznie przynosić zyski ? (Np.po roku działalności kiedy wpłynie kilka stówek z reklam i inwestycja się zwróci)

4. Jakie mogą być konsekwencje nie rejestrowania nigdzie takiego portalu i pobierania zysku z reklam i gooogle ad sense (póki co nie planuję żadnej sprzedaży,handlu itp...tylko reklamy) . Pytam bo nie chciałbym płacić grzywien lub iśc do więzienia za dodatkową małą formę zarobku :(

Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam.

Bardzo prosiłbym o odpowiedź,gdyż to dla mnie naprawdę ważne.

Plus mam jeszcze jedno pytanie,przypomniało mi się wieczorem :)

Czy jeśli publikuję jakieś swoje treści (autorskie,sam je opracowuję) to muszę podawać potem z jakich źródeł korzystałem ? np. książek itp ? czy wystarczy że napiszę że to ja jestem autorem ? Bo jeszcze mi tylko brakuje pozwów czy innych spraw o prawa autorskie ;/