Wypłata renty rodzinnej

• Autor wątku Autor wątku stud.
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
S

stud.

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
10
Witam serdecznie,

dnia 28 maja doszło do zgonu rodzica, po którym przysługiwać mi będzie renta rodzinna.

Do tej pory ustaliłem, iż:

1. Kwota najniższej renty rodzinnej wynosi 1100zł. Zakład Ubezpieczeń Społecznych, przy ocenie prawa do renty rodzinnej z tytułu pobierania przez zmarłego przed jego śmiercią renty z tytułu częściowej niezdolności do pracy, zakłada, iż zmarły był całkowicie niezdolny do pracy.

2. W sytuacji kiedy wniosek został złożony w następnym miesiącu po śmierci danej osoby, to renta rodzinna przysługuje mi od dnia jego śmierci.

3. Termin załatwienia sprawy wynosi 30 dni.

Co do okoliczności, które ZUS będzie badał:

1. Jestem studentem, uczę się i mam mniej niż 25 lat.
2. Akty stanu cywilnego, tj. akty zgonu sporządzone po 1 marca 2015 roku umieszczane są w rejestrze, więc dostęp do nich jest natychmiastowy. Oczywiście dołączone będą do wniosku w wersji papierowej wraz z wymaganym moim aktem urodzenia.

Wniosek zamierzam złożyć jutro, tj. dnia 5 czerwca 2019 roku.

W takim wypadku, kiedy najszybciej (zakładając jak najszybsze załatwienie sprawy) taką rentę rodzinną otrzymam i w jakiej wysokości? Renty są wypłacane z góry, więc w takim wypadku rozumiem, iż otrzymam wyrównanie za cały miesiąc czerwiec i 4 dni maja (zakładając, że pierwsza renta rodzinna zostanie wypłacona najszybciej dnia 5 lipca).

Podsumujmy.

1. Najniższa renta rodzinna wynosi 1100zł brutto (934,59zł netto)
2. Wyrównanie za miesiąc maj wynosi 124,61zł netto.
3. Wyrównanie za miesiąc czerwiec (jeżeli mi przysługuje), wynosi 934,59zł netto.
4. W związku z tym w decyzji o przyznaniu renty ZUS powinien wskazać wyrównanie w wysokości 1059,2zł netto.