wypłata zasiłku opiekuńczego

• Autor wątku Autor wątku aleksandra136
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
A

aleksandra136

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
3
Witam, postaram się opisać krótko problem, z którym mam teraz styczność, chociaż nie dotyczy on do końca mnie.
Jestem studentką, studiuje dziennie, mam również 2-letnią córkę, która na początku września dosyć poważnie zachorowała, co skutkowało jej 5-tygodniowym pobytem w szpitalu. Ojciec dziecka pracuje, ale na czas pobytu w szpitalu otrzymywał od lekarzy zwolnienie, niestety pobyt dziecka w szpitalu przedłużył się do momentu, kiedy ja zaczęłam rok akademicki, i po wypisie ze szpitala nie mogłam opiekować się córką w domu. W związku z tym ojciec dziecka dostał 2-tygodniowy uropl opiekuńczy, i był z małą w domu(dziecko przed zachorowaniem chodziło do żłobka).
Podczas tego uroplu opiekuńczego, ojciec dziecka dostał do wypełnienia od księgowych z pracy oświadczenie, do wypłaty zasiłku opiekuńczego, w którym zgodnie z prawdą wpisał, że matka dziecka nie pracuje, ale również, że żadnego z domowników nie było w tym czasie w domu.
W tej chwili dostał on wynagrodzenie za jeden tydzień pracy, a księgowe odmawiają mu wypłaty chyba zasiłku opiekuńczego, powołując się na to, że matka dziecka nie pracuje.
Dodam, że faktycznie nie pracuję, jednak studiuję. niestety z ojcem dziecka od roku nie utrzymujemy bliższych kontaktów, ani nie mieszkamy razem.
Moje pytanie brzmi, czy wypłata tego zasiłku opiekuńczego rzeczywiście mu się nie należy?

Tak skończyła, a pisząc dokładniej córka ma już 2,5 roku

Z Ustawy z dnia 25.06.1999 r. o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa (t.j. Dz.U. z 2010 r. nr 77 poz. 512 ze zm.):