Wyrok sądowy i skierowanie do komornika

• Autor wątku Autor wątku manka81
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
M

manka81

Użytkownik
Odpowiedzi
47
Witam,mam pytanie,
1-Mam wyrok sądowy który wygrałam i firma z którą wygrałam ma mi zwrócić wpłacone koszty oraz koszty sądowe.Wyrok jest z marca 2019 r i tutaj pytanie czy z tym wyrokiem mogę się jeszcze zwrócić do komornika o odzyskanie zasądzonego długu czy jest już przedawniony?
2-Czy zgłaszając się do komornika w wyżej wymienionej sprawie,kto ponosi koszty komornicze?

1. Nie jest przedawniony. Masz nadaną klauzulę wykonalności tytułowi?
2. Finalnie dłużnik. Ale komornik może wołać na początku o zaliczki.

Jestem zielona w te klocki,gdzie mam szukać tej klauzuli?

Podepnę się pod temat. Mam nakaz zapłaty w postępowaniu upominawczym z dnia 31.01.2017 r.
Chciałbym zwrócić się do komornika celem wszczęcia egzekucji, jednak nie mam klauzuli wykonalności. Kiedyś była, ale chyba się przedawniła.

Czy teraz muszę wnieść do sądu o jej ponowne nadanie?

gdzie mam szukać tej klauzuli?
Jeśli nie występowałaś z wnioskiem do sądu który wydał tytuł, to musisz wystąpić teraz. Wzory są dostępne na niektórych stronach internetowych sądów lub ogólnie dostępne w sieci. Taka czynność przerywa jednocześnie bieg przedawnienia.
Kiedyś była, ale chyba się przedawniła.
Klauzula nie przedawnia się. Przedawnia się roszczenie. Sprawdź czy została nadana (chyba byś pamiętał czy składałeś wniosek).
Twoje roszczenie też nie jest przedawnione.

Czy muszę wystąpić do sądu o nadanie takiej klauzuli?

Nie składałam takiego wniosku ale teraz doczytałam się w liście od P.adwokat iż przesyła mi tytuł wykonawczy tj.prawomocny wyrok Sądu Rejonowego o syg.akt ...... opatrzony klauzulą wykonalności.
Czyli teraz wystarczy złożyć wniosek do komornika ?
Ta firma była z Bielsko-Białej (pisze była,ponieważ już w sumie po rozprawie cztery miesiące potem ogłosili upadłość). I tu kolejne pytanie czy jest sens w takim wypadku dochodzić wykonalności wyroku?