zajęcie komornicze

• Autor wątku Autor wątku Cortez1919
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
C

Cortez1919

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
5
Witam
Mam problem z zajęciem komorniczym pieniędzy z konta.
Pieniądze te są z programu "Czyste powietrze" czytałem że nie mogą być zajęte
(art.831 § 1 pkt2a).
Dzwoniłem do komornika ten chyba zna taki przepis ale zawala winę na bank, znowu bank chce jakieś pismo o komornika że pieniądze z programu są zwolnione z egzekucji. Bank chce też umowy z programem czyste powietrze że niby na tej umowie jest jakaś klauzura o zajęciu przez komornika.
Poza tym gdy wspomniałem że jest takie coś jak art. 831 to prawnik banku powiedział że nie dotyczy programu czyste powietrze i chyba coś ściemniał bo sprawdziłem ten artykuł i tam jest napisane że wszystkie dotacje rządowe i unijne są wyłączone z egzekucji, chodź nie jestem prawnikiem i mogę się mylić dlatego proszę o pomoc mam czas do piątku żeby im udowadniać że zajęli bez prawnie pieniądze.

Wszystkie? Przecież art. 831 § 1 pkt 2a mówi o "środkach pochodzących z programów finansowanych (...) wypłacone w formie zaliczki", czyli nie wszystkie. :) A akurat z tego co wiem przy Czystym Powietrzu nie ma wypłaty zaliczkowej tylko masz zwrot poniesionych wydatków po fakcie. Czyli na pewno powołanie się na art. 831 § 1 pkt 2a Ci nie pomoże.

Wysłane z mojego CPH2449 przy użyciu Tapatalka

czyli co ? mogą zająć tą kasę ? przecież to są pieniądze z rządu

Nie podlegają egzekucji:

2) sumy przyznane przez Skarb Państwa na specjalne cele (w szczególności stypendia, wsparcia), chyba że wierzytelność egzekwowana powstała w związku z urzeczywistnieniem tych celów albo z tytułu obowiązku alimentacyjnego;