Zakaz długich włosów przez chłopców

• Autor wątku Autor wątku adder1234
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
A

adder1234

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
3
Witam,
Jestem uczniem drugiej klasy technikum gastronomicznego i moje pytanie brzmi nastepujaco: Czy szkola moze zakaz mi zapuszczania dlugich wlosow jezeli jest taki wpis w statucie szkoly? Wiem, ze obowiazki ucznia mowia o tym, ze uczen musi wygladac schludnie, ale przeciez w dlugich wlosach tez mozna wygladac schludnie i czysto. Wpis w statucie brzmi nastepujaco: ' przestrzegać zasad higieny osobistej, dbać o estetykę ubioru oraz dobranej do standardów zawodu fryzury; uczniowie (dotyczy chłopców) zobowiązani są do noszenia krótkich włosów; w szczególnie uzasadnionych przypadkach, za zgodą Dyrektora Szkoły, zakaz noszenia krótkich włosów może być unieważniony;'
Czy z prawnego punktu widzenia szkola moze mi tego zabronic(jest to szkola publiczna, a nie prywatna)? Prosilbym o szybkie odpowiedzi.

Cóż, ja zapytałbym najpierw dyrekcję o powód zakazu. Później - w zależności od uzyskanej odpowiedzi na pierwsze pytanie - zapytałbym o powód zezwolenia dziewczynkom na noszenie długich włosów.

Tak na marginesie - chyba coś pomyliłeś. "Zakaz noszenia krótkich włosów może być unieważniony"?? Chyba "nakaz"?

forg napisał:
Cóż, ja zapytałbym najpierw dyrekcję o powód zakazu. Później - w zależności od uzyskanej odpowiedzi na pierwsze pytanie - zapytałbym o powód zezwolenia dziewczynkom na noszenie długich włosów.

Tak na marginesie - chyba coś pomyliłeś. "Zakaz noszenia krótkich włosów może być unieważniony"?? Chyba "nakaz"?

Cóż, byłem u pani dyrektor i powiedziała, ze MUSZE mieć fryzurę dostosowana do zawodu. Gdy mówiłem o tym, ze bede miał odpowiednie nakrycie głowy na czas zajęć technologicznych i było by po problemie, a w późniejszym okresie bym je po prostu wiązał. Pani dyrektor nie wyraziła takiej zgody i nie udzieliła mi jednoznacznych odpowiedzi na moje pytania, dlatego zgłosiłem sie z tym zapytaniem na tym forum.