Zakup działki rolnej

• Autor wątku Autor wątku Ela_bobra
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
E

Ela_bobra

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
2
Mam mozliwość zakupienia działki rolnej 38 arów. Jest jednak mały problem nie ma drogi dojazdowej tylko tzn. służebna. Kiedys chciałabym na tym terenie zbudowac domek. Podobno na przełomie kwiecien-maj ma być przekształcenie tych działek rolnych na budowlane. Ale to tylko przypuszczenia nie wiem na ile prawdziwe ( informacja od właściciela działki).
Nie ukrywam ze w tych sprawach jestem laikiem. Gość który chce mi ta działke sprzedać potrzebuje kasy, dlatego nie czeka na decyzje o przekwalifikowaniu. Powiem ze cena jest atrakcyjna około 1500 -1600 za ara, budowlane chodza w tamtym rejonie w granicach 5000 tys.
problem tkwi tez w położeniu działki, dokladny środek terenu. wiem że około 80 arów obok jest wykupione przez agencje nieruchomości. Nie chce wejsc na mine, Czy jest możliwe w pozniejszym czasie zgodnie z prawem ustalić "normalny" dojazd do działki?

Proszę sprawdzić czy jest plan zagospodarowania przestrzennego i jakie zapisy w tym przedmiocie zawiera. Doradzam sprawdzić jakiego rodzaju grunty wchodzą w skład nieruchomości. Może się bowiem okazać, że decyzja o wyłączeniu z produkcji będzie słono kosztować. Im wyższa klasa gruntu tym wyższa opłata. Całość w gminie.

Proszę sprawdzić również czy owa służebność drogi jest ujawniona w księgach wieczystych nieruchomości sąsiednich. Polecałbym również sprawdzić czy nie jest to służebność odpłatna.

Co to znaczy "normalny" dojazd? Co jest w obecnym nienormalnego?

Edit: właściwość organu.

[cytat="Byroon"]Proszę sprawdzić czy jest plan zagospodarowania przestrzennego i jakie zapisy w tym przedmiocie zawiera. Doradzam sprawdzić jakiego rodzaju grunty wchodzą w skład nieruchomości. Może się bowiem okazać, że decyzja o wyłączeniu z produkcji będzie słono kosztować. Im wyższa klasa gruntu tym wyższa opłata. Całość w gminie.