Zakup Weksla (gdzie, za ile?)

• Autor wątku Autor wątku Killer7989
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
K

Killer7989

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
17
Witam,

Jestem zielona, a w internecie większość informacji wprowadza nawzajem w błąd lub też brak takich informacji...

Chciałabym pożyczyć od kogoś sumę 15tys. Podpisana na być umowa pożyczki. Osoba od której chcę pożyczyć chcę zabezpieczyć się wekslem, który to ja mam kupić (choć czytałam, że wystarczy taki z internetu wzór wydrukować).

1. Czy kupię gdzieś weksel (gdzie?) i jeśli tak to ile mnie będzie kosztował, skoro pożyczam 15tys ?

Dziękuję za odpowiedź ;)

Od 8 lat nie ma już takich weksli, bo te znaki to była opłata skarbowa już dawno nieistniejąca.

Jak ktoś się upiera, to znaczy że w ogóle nie wie co to jest weksel, w takim przypadku takiej sobie radzę weksla in blanco nie wręczać.

Pożyczkodawca upiera się, że mogę jeszcze taki weksel nabyć gdzieś w bankach - dzwonię i nie mają ;/ Po rozmowie pożyczkodawca twierdzi, że może taki weksel kupić i potraci z kwoty pożyczki tyle, że muszę do Warszawy jechać, a ja z Rudy Śląskiej.. ;/ Czy to nie jest jakieś wyłudzenie czy coś, można gdzieś taki weksel dostać ?

Jest to po prostu zatrważająca niewiedza ze strony pożyczkodawcy. Takiego ignoranta radzę omijać szerokim łukiem i nie wręczać mu _żadnego_ weksla in blanco.

Flicka napisał:
Jest to po prostu zatrważająca niewiedza ze strony pożyczkodawcy. Takiego ignoranta radzę omijać szerokim łukiem i nie wręczać mu _żadnego_ weksla in blanco.

Ten pożyczkodawca twierdzi, że pracuję w banku.... i poinformował mnie, że taki weksel kosztuję ~7% deklarowanej kwoty na wekslu..

A to jest zatem oszustwo - opłata skarbowa wynosiła kiedyś 0,1%, a nie 7%, zatem próbuje cię naciągnąć.

Flicka napisał:
A to jest zatem oszustwo - opłata skarbowa wynosiła kiedyś 0,1%, a nie 7%, zatem próbuje cię naciągnąć.