Zapis domu u notariusza po śmierci właścicielki, bez testamentu.

• Autor wątku Autor wątku xxxszefoxxx
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
X

xxxszefoxxx

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
9
Dzień dobry. Na wstępie powiem ze jestem zielony w sprawach notarialnych, dlatego tutaj jestem. Sprawa wygląda tak, niedawno zmarła moja mama która była właścicielką domu jednorodzinnego, ale nie zostawiła testamentu. Jestem jedynakiem. Ojciec mieszka ze mną właśnie w tym domu. Druga sprawa tyczy się samochodu. Jest zaresjtrowany na mamę a ja go po prostu opłacałem i utrzymywałem. Pytanie moje brzmi kto jest teraz prawnie właścicielem domu oraz samochodu? Jakie są średnie koszty w takim postępowaniu?

kto jest teraz prawnie właścicielem domu oraz samochodu?
Rozumiem, że dom i samochód stanowiły majątek osobisty mamy (nie wchodzący do małżeńskiej wspólności majątkowej)?
W takim przypadku Ty i ojciec odziedziczyliście ten majątek w równych częściach (każdy po 1/2 udziałów).

Rovan napisał:
Rozumiem, że dom i samochód stanowiły majątek osobisty mamy (nie wchodzący do małżeńskiej wspólności majątkowej)?
W takim przypadku Ty i ojciec odziedziczyliście ten majątek w równych częściach (każdy po 1/2 udziałów).
Mama jedynym właścicielem domu jak i auta. Nie było nikogo dopisanego. Co w takim razie muszę obecnie zrobić?

Najszybciej? Udać się wraz z ojcem do notariusza celem sporządzenia aktu poświadczenia dziedziczenia.
Niezbędne będą:
- akt zgonu mamy
- akt małżeństwa ojca i mamy
- Twój akt urodzenia

Rozumiem. A jakie wyjdą średnio koszty +/-?

Maksymalne stawki taksy notarialnej wynoszą:
- oświadczenie o przyjęciu spadku - 61,50 zł/os
- akt poświadczenia dziedziczenia - 61,50 zł
- protokół dziedziczenia - 123 zł
Należy doliczyć koszty wypisów - 7,38 zł/str

Rovan napisał:
Maksymalne stawki taksy notarialnej wynoszą:
- oświadczenie o przyjęciu spadku - 61,50 zł/os
- akt poświadczenia dziedziczenia - 61,50 zł
- protokół dziedziczenia - 123 zł
Należy doliczyć koszty wypisów - 7,38 zł/str