Zasiłek a mniej niz najniższa krajowa

• Autor wątku Autor wątku Tomek247
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
T

Tomek247

Użytkownik
Odpowiedzi
31
Od ok 16 miesięcy pracuję jako przedstawiciel w providencie składki zus są odprowadzane od mojego wynagrodzenia. Więc zasiłek powinien mi przysługiwać. Nie spełniam tylko jednego warunku a raczej nie do końca. Na początku kiedy zaczynałem prace przez pierwsze 2-3 miesiące zarabiałem mniej (nawet dużo mniej) niż minimalna krajowa czyli 1600 brutto za to po ok roku zarabiałem już trochę więcej niż minimalna krajowa ok 1800-2200 brutto po moich obliczeniach wychodzi na to że nadgoniłem początkowe straty i do zusu trafiło tyle pieniędzy (a nawet trochę więcej) niż kiedy bym pracował przez 12 miesięcy z wynagrodzeniem 1600 brutto.

Czy zostanie mi przyznany zasiłek ? Generalnie chodzi mi o wymóg że przysługiwałby mi on po przepracowaniu minimum 12 miesięcy z wynagrodzeniem wynoszącym nie mniej niż najniższa krajowa.

W sumie to tego warunku nie spełniłem, ale kasy dostali tyle ile powinni.

Pytam czysto orientacyjnie i tak pójdę i będę próbował sie ubiegać o ten zasiłek aczkolwiek nie wiem czy bardziej nastawiać sie na porażkę czy też nie.

Proszę mi nie przepisywać paragrafów itp. Proszę o jasną odpowiedź w zrozumiałym języku.

Pozdrawiam

Jeśli chodzi o zasiłek dla bezrobotnych, to jest wymóg przepracowania przez 12 m-cy w ostatnich 18 miesiącach z wynagrodzeniem równym lub wyższym niż minimalne wynagrodzenie, od którego odprowadzana była składka na Fundusz Pracy.
Składka ta jest odprowadzana od wynagrodzenia równego lub wyższego niż minimalne wynagrodzenie.

MÓJ BŁĄD

Proszę mi nie przepisywać paragrafów itp... czyli regułek i fragmentów regulaminów.

Oczekuję wypowiedzi własnymi słowami osoby dla której ten temat jest prosty i przejrzysty, odpowiedzi indywidualnej dla mojego pytania CZYLI dostanę czy nie dostanę i jakiegoś krótkiego uzasadnienia.

dzięki!