Zbiórka na serwer

• Autor wątku Autor wątku adammada
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
No tak, nie jesteśmy stowarzyszeniem ani fundacją, nie posiadamy osobowości prawnej. Ja jako osoba fizyczna nie prowadząca działalności gospodarczej i właściciel forum, które ma charakter strony prywatnej, przyjmuję na specjalnie stworzone konto bankowe darowizny. Zwykłe darowizny, o których mówi kodeks cywilny. Nie są to żadne wynagrodzenia za usługę czy tym podobne, lecz dobrowolne i dowolne wpłaty. Cel jednak jest wskazany - wyłącznie opłaty za serwer.

Do kwoty ok. 4900 zł (III grupa podatkowa - podatek od spadków i darowizn) nie jest wymagane przedstawianie żadnych związanych z darowizną dokumentów, jak również jest to kwota wolna od podatku. Nie wiem czy należy ją wykazać w PIT, bo nie znam się za bardzo na przepisach podatkowych. Wyżej wskazana kwota wystarczy nam na ok 2 lata.

Kodeks Wykroczeń:
[cytat:3maxu6r0]
Art. 56. § 1. Kto bez wymaganego zezwolenia lub wbrew jego warunkom organizuje lub przeprowadza publiczną zbiórkę ofiar,
podlega karze grzywny.
§ 2. Podżeganie i pomocnictwo są karalne.
§ 3. (62) Można orzec przepadek przedmiotów uzyskanych ze zbiórki przeprowadzonej wbrew warunkom zezwolenia, orzeka się zaś ich przepadek gdy zbiórkę przeprowadzono bez zezwolenia.
§ 4. (63) Można orzec przepadek przedmiotów uzyskanych z czynu określonego w § 1 także wtedy, gdy zostały one przekazane przez sprawcę innej osobie lub instytucji, jak i przepadek pieniędzy uzyskanych za zebrane ofiary w naturze i rzeczy nabytych za uzyskane ze zbiórki pieniądze.
§ 5. (64) Przedmioty, co do których orzeczono przepadek należy przekazać instytucji pomocy społecznej lub instytucji kulturalno-oświatowej.
[/cytat:3maxu6r0]

I o zbiórkach publicznych (z 1933 roku, ale wciąż aktualna):
http://www.pozytek.gov.pl/Ustawa,o,zbio ... h,413.html

Ja wiem, że prawo prawem, a życie życiem... I przy odrobinie szczęścia żaden z policjantów/prokuratorów tu obecnych nie postanowi czegoś z tym zrobić 8)