Zmiana skali ocen na Politechnice Gdańskiej

• Autor wątku Autor wątku hatemk
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
H

hatemk

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
1
Dzień dobry, jestem studentem wspomnianej w tytule uczelni, dwa dni temu została opublikowana następująca informacja:

Wprowadzono pierwszy etap zmiany skali ocen zgodną z Uchwałą Senatu PG nr 351/2016/XXIII z 16 marca 2016. Nauczyciele akademiccy oraz pracownicy dziekanatu mają wciąż możliwość wystawienia ocen 5,5 natomiast do średniej ocena ta liczy się jak 5,0. W kolejnym etapie (po spłynięciu wszystkich protokołów za zeszły semestr akademicki) zostanie usunięta możliwość wystawiania ocen 5,5 i będzie obowiązywać nowa skala ocen 2,0-5,0.

Link do treści uchwały (strony 9-10 dot. ocen): http://pg.edu.pl/documents/10754/0/US%20PG%20nr%20351_2016XXIII%20z%2016%20marca%202016%20r.%20w%20sprawie%20przyj%C4%99cia%20Regulaminu%20stacjonarnych%20i%20niestacjonarnych%20studi%C3%B3w%20wy%C5%BCszych%20na%20Politechnice%20Gda%C5%84skiej.pdf

Zgodnie z tym, co podpowiada mi logika i mniej niż powierzchowna znajomość prawa, skala ocen 2-5 powinna obowiązywać od roku akademickiego 2016/2017. Tymczasem... wszystkie oceny 5.5 ze wszystkich semestrów zostały zamienione na 5. Piszę więc tutaj z następującymi pytaniami:

1) Czy w tym przypadku ma miejsce retroakcja? Czy takie działanie jest dozwolone?

Jeśli 1) TAK, to (nieco z przymrużeniem oka):

2) Czy studenci, którzy po tym zdarzeniu mają średnie z poprzednich semestrów (mieli np. dużo piątek, ale brak 5.5), pozwalające na ubieganie się o stypendium naukowe, mogą ponownie się o to starać?
3) I w drugą stronę - ci, którzy się na owe stypendium nie łapią, powinni je zwrócić? :)
4) Jak ma wyglądać rejestracja na studia drugiego stopnia? Osoby z innych uczelni będą wyliczać sobie nowe, zaniżone średnie? Chyba że jest to jakiś ogólnokrajowy przepis nakazujący zmianę skali ocen na wszystkich uczelniach, ale jakoś na nic takiego nie trafiłem.